بسیاری از افراد دوست دارند لبخندی زیبا با دندان هایی به رنگ مروارید داشته باشند. با این حال، دندان های طبیعی یک فرد ممکن است شکل یا فاصله نامناسبی داشته باشند. دندان ها می توانند با افزایش سن بشکنند، تغییر رنگ دهند یا مینای خود را از دست بدهند.

لمینت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

بسیاری از افراد دوست دارند لبخندی زیبا با دندان هایی به رنگ مروارید داشته باشند. با این حال، دندان های طبیعی یک فرد ممکن است شکل یا فاصله نامناسبی داشته باشند. دندان ها می توانند با افزایش سن بشکنند، تغییر رنگ دهند یا مینای خود را از دست بدهند. اگر فکر می‌کنید که لبخندتان به اصلاح و تغییر اساسی نیاز دارد، لمینت های دندانی که سطح جلوی دندان را می‌ پوشانند، می توانند یک راه‌ حل محبوب برای پنهان کردن عیوب دندانی شما باشند. در مطلب امروز به شما خواهیم گفت که لمینت دندان چیست، چه کاربردی دارد و هزینه انجام آن تقریبا چقدر است.

لمینت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

لمینت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

لمینت دندان (laminate) پوشش های نازکی هستند که برای اصلاح عیوب زیبایی و ساختاری به سطح جلویی دندان شما چسبانده می شوند. آنها از لایه های پرسلن (سرامیک) ساخته می شوند تا لبخندی سالم، زیبا و طبیعی ایجاد کنند.

لمینت دندان کاربردهای متعددی دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • پنهان کردن لکه ها، زردی و تغییر رنگ دندان ها
  • رفع فواصل بین دندانی
  • برطرف کردن نامرتبی و نامنظمی دندان ها
  • تغییر فرم و سایز دندان ها
  • ترمیم شکستگی یا لب پرشدگی دندان ها
  • اصلاح بدشکلی لبه دندان ها
  • اصلاح و تغییر لبخند

جدول قیمت لمینت دندان

هزینه و تعرفه لمینت دندان از سوالات رایج متقاضیان دریافت لمینت است. لازم است بدانید که هزینه لمینت با توجه به عواملی نظیر برند لمینت، مهارت دندانپزشک، تعداد دندان های تحت درمان، کلینیک یا مطب دندانپزشکی و ... متغیر است. به طور کلی هزینه لمینت بر حسب واحد دندانی محاسبه می شود یعنی تعرفه ای که بابت لمینت به شما اعلام می شود، به ازای لمینت یک دندان است. بدیهی است که هر چه تعداد دندان های تحت درمان شما بیشتر باشد، هزینه نهایی لمینت نیز بالاتر خواهد بود.

در جدول زیر، یک تعرفه حدودی از قیمت لمینت دندان برای شما عزیزان ارائه می دهیم. با اینحال توجه داشته باشید که قیمت اعلام شده در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی مختلف با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده در بالا می تواند متفاوت باشد.

نوع لمینت

شروع قیمت

زیرکونیا
مواد سازنده: اکسید زیرکونیوم- استحکام بالا-شفافیت کمتر

۳۰۰۰۰۰۰ تومان

ایمکس
مواد سازنده: لیتیوم دی سیلیکات- زیبایی و شفافیت بالا- استحکام کمتر

۶۰۰۰۰۰۰ تومان

کانتکت لنز
مواد سازنده: سرامیک- بسیار نازک- استحکام بالا- بدون نیاز به تراش

۹۰۰۰۰۰۰ تومان

فلدسپاتیک
مواد سازنده: سرامیک بر پایه شیشه- زیبایی بیشتر- استحکام بالا- بدون نیاز به تراش

۱۲۰۰۰۰۰۰ تومان

لومینیرز
مواد سازنده: پرسلن و مواد پلی اتیلن- پوسته نازک - مقاومت بالا- بدون نیاز به تراش

۱۵۰۰۰۰۰۰ تومان

سوپر لومینیرز
مواد سازنده: پرسلن و کریستال های نانولوسایت- بسیار نازک و طبیعی- مقاومت بسیار بالا- بدون نیاز به تراش- طول عمر بالا

۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان

لمینت دندان چیست و هزینه انجام آن چقدر است؟

مزایای لمینت دندان

لمینت های سرامیکی دندان، مزایایی دارند که باعث محبوبیت آنها شده است. از جمله:

  • سرامیک، نور را به خوبی از خود عبور می دهد. به همین دلیل لمینت های سرامیکی می توانند ظاهری بسیار طبیعی و کاملا مشابه دندان های واقعی شما ایجاد کنند.
  • لمینت ها دندانی، ماندگاری مناسبی دارند. در صورت مراقبت صحیح از آنها می توانید انتظار داشته باشید که بین ۷ تا ۱۰ سال دوام داشته باشند.
  • اکثر عیوب دندانی با لمینت ها قابل پوشش هستند؛ لکه ها و تغییر رنگ های شدید، فواصل بین دندانی، ترک ها و شکستگی ها و ...
  • آنها از استحکام بالایی برخوردارند و در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند.
  • لمینت ها به سختی دچار تغییر رنگ و زردی می شوند. البته آنها در برابر لکه دار شدن کاملا مصون نیستند اما در صورت مراقبت مناسب، خیلی دیر لکه دار و زرد می شوند.
  • نگهداری از لمینت های دندانی آسان است. فقط کافی است بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کنید و از مصرف مواد غذایی بسیار ترد و چسبناک اجتناب نمایید.

معایب لمینت دندان

با وجود ویژگی های مثبت لمینت ها، آنها نیز معایبی دارند که بهتر است قبل از انتخاب شان مد نظر قرار دهید.

  • هزینه دریافت لمینت نسبتا بالاست.
  • لمینت ها قابل ترمیم نیستند و در صورت ترک خوردگی یا شکستگی باید به طور کامل تعویض شوند.
  • لمینت یک درمان برگشت ناپذیر است زیرا برای نصب آن، مقداری از مینای دندان تراشیده می شود.
  • درمان با لمینت تقریبا طولانی است و به یک دوره ۲ تا ۳ هفته ای نیاز دارد.
  • قبل از چسباندن لمینت لازم است مقداری از ساختار دندان تراشیده شود که برای برخی از افراد، خوشایند نیست زیرا می تواند باعث ایجاد حساسیت های دندانی شود.
  • لمینت برای افرادی که دندان های ناسالم و بیماری لثه دارند، مناسب نیست.
  • استفاده از لمینت دندان برای کسانی که دندان قروچه می کنند، توصیه نمی شود.

سخن آخر

با توجه به وبسایت my.clevelandclinic.org لمینت های دندان لایه های نازکی از مواد پرسلن هستند. آنها معمولاً روی سطح قابل مشاهده دندان های جلو چسبانده می شوند تا ظاهر دندان ها را بهبود ببخشند و از آنها در برابر آسیب یا لکه شدن بیشتر محافظت کنند. لمینت دندان یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی در دندانپزشکی محسوب می شود. این روش درمانی به دندانپزشک کمک می کند تا طول، رنگ و شکل دندان ها را اصلاح کند. همچنین می ‌توان با استفاده از این روش، شکاف‌های کوچک بین دندان ‌ها را برطرف کرد یا دندان ‌هایی که همپوشانی جزئی دارند و یا لبه‌ های آنها شکستگی یا ترک کوچکی دارد را اصلاح نمود. نگهداری از لمینت های دندانی آسان است و در صورت مراقبت صحیح می توانند بین ۷ تا ۱۰ سال دوام داشته باشند. آنها ظاهر کاملا طبیعی ایجاد می کنند؛ به طوریکه کمتر کسی می تواند متوجه شود دندان های خود را لمینت کرده اید. هزینه و تعرفه لمینت دندان بر حسب واحد دندانی محاسبه می شود و از نظر اکثر افراد، نسبتا بالاست اما با توجه به ماندگاری مطلوب لمینت و ظاهر فوق العاده ای که به لبخند شما می دهد، می توان گفت ارزشش را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha