رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نخستین عمل پیوند استخوان فک برای کاشت «ایمپلنت» با استفاده از روش‌های طراحی دیجیتال و با تکنولوژی چاپگر سه بعدی فلز تیتانیوم با موفقیت در این دانشکده انجام شد.

نخستین عمل دیجیتالی پیوند استخوان فک با موفقیت انجام شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ناصر سرگلزایی روز سه شنبه افزود: این عمل پیوند بر روی بیماری که به دلیل تحلیل شدید استخوان امکان جای گذاری ایمپلنت‌های دندانی برای وی وجود نداشت، انجام شده است.

وی ادامه داد: امروزه با معرفی تکنولوژی دیجیتال تحول قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف دندانپزشکی از جمله درمان‌های ایمپلنت صورت گرفته است.

استاد گروه پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایمپلنت دیجیتال ضمن افزایش دقت و کم کردن حساسیت‌های تکنیکی، مدت زمان و تهاجم جراحی و موفقیت درمان‌های پیوند استخوان در فک‌های با تحلیل شدید به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

سرگلزایی افزود: راه‌اندازی بخش دیجیتال در دانشکده دندانپزشکی مشهد زمینه برای معرفی و گسترش درمان‌های دیجیتال و فناوری های پیشرفته را در گروه‌های آموزشی مختلف و به خصوص درمان‌های ایمپلنت فراهم کرده و در بخش جراحی ایمپلنت پیشرفت های قابل ملاحظه‌ای در مدت کوتاه انجام شده است‌.

وی ادامه داد: جراحی پیوند استخوان با استفاده از تکنولوژی دیجیتال توسط سه نفر از همکاران دارای مدرک فلوشیپ از دانشگاه تهران انجام شد و طرح مذکور در سال آینده با بودجه اهدایی معاونت پژوهشی گسترش خواهد یافت.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha