ازدواج یک مرحله مهم و تاثیرگذار در زندگی انسان‌هاست. در ازدواج، دو نفر تصمیم می‌گیرند که زندگی‌شان را با هم به اشتراک بگذارند و از همراهی و حمایت یکدیگر در مسیر زندگی بهره‌برده و خانواده‌ای را تشکیل دهند.

بهترین راهکار برای ازدواج موفق

هدف اصلی ازدواج ایجاد یک اتحاد بین دو نفر و ایجاد پایه‌های محکم برای آینده است

در ازدواج، زوجین باید با چالش‌ها و مسائل مختلفی مواجه شوند. ارتباط مؤثر، احترام متقابل، توجه به نیازها و خواسته‌های یکدیگر، توانایی حل مشکلات و تعامل بهبودبخشی از عوامل کلیدی در موفقیت یک ازدواج هستند.

شناخت قبل ازدواج، یکی از موارد مهم و اساسی در تصمیم‌گیری درباره‌ی ازدواج است. این شناخت به معنای آگاهی کامل از شخصیت‌ها، ارزش‌ها، نقاط قوت و ضعف، تفاوت‌ها و تطابقات میان دو نفر است که قصد دارند زندگی مشترکی را شروع کنند.

شناخت قبل ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا با دقت به جنبه‌های مختلفی از زندگی‌شان نگاه کنند و مطمئن شوند که بتوانند با یکدیگر به خوبی سازگاری داشته باشند.

عوامل موثر برای داشتن ازدواج موفق

مشورت با بزرگان، تحقیق کردن ، پرس و جو از اشنایان از راهکارهای داشتن ازدواجی موفق است، ولی چیزی که انجام آن پیش از ازدواج بسیار اهمیت دارد و تعداد کمی از جوانان به آن اهمیت میدهند، انجام تست های ازدواج است. قبل از ازدواج باید فرد بداند که آیا برای ازدواج آمادگی لازم را کسب کرده است یا خیر، آیا می تواند زیر بار مسئولیت ازدواج برود؟ آیا به آن اندازه از بلوغ فکری لازم رسیده است؟ این ها سوالاتی هستند که هر کسی در مورد خود باید جواب آن ها را بداند.

به جز خصوصیت های شخصی که لازمه ازدواج هستند، هنگامی که همسری انتخاب میکنید باید پیش از ازدواج حتماً تست روانشناسی ازدواج را انجام دهید تا نگرش ها، عقاید و توقعات طرف مقابلتان را بشناسید و تا حدودی نسبت به وی آشنایی پیدا کنید.

بسیار مهم است که هر کسی از اهداف، علائق و خواسته های همسر آینده خود آگاه باشد تا در آینده باهم دچار مشکلات نشوند. میزان تفاهم و سنخیت هر فرد با فردی دیگر باید معلوم شود تا چنانچه دو نفر با هم سازگاری نداشته باشند معلوم شود و همینطور دو نفر با اگاهی کامل با یکدیگر ازدواج کنند و زیر یک سقف بروند.

بهترین راهکار برای ازدواج موفق

انواع تست‌های قبل ازدواج

تست MMPI

معروف ترین و جامع ترین تست روانشناسی تست mmpi فرم بلند است. ولی می توان در جاهایی از این تست به عنوان تست روانشناسی ازدواج هم استفاده کرد.

این تست نقش مهمی در تعیین مشکلات اجتماعی، شخصی و رفتاری در بیماران روانی دارد و اطلاعات باارزشی در جهت تشخیص و درمان بیماران در اختیار شما قرار میدهد.

تست شخصیت شناسی 16 عاملی کتل

تست 16 عاملی شخصیت کتل یکی از علمی ترین تست های شخصیت در سراسر جهان است تفسیر کامل و منحصر به فرد این تست در سایت رابینیا به صورت آنلاین قابل استفاده است.

تست کتل به علت مطالعات علمی کتل و نظریه 16 عاملی آن در بسیاری از موارد مانند محیط های سازمانی، تحقیقاتی ، آموزشی و پزشکی و همچنین روانشناسان زیادی از این تست برای شناخت مراجعه کننده های خود استفاده می کنند.

این تست در جاهای مختلف استفاده می شود ولی می توان به عنوان تست شخصیت شناسی ازدواج هم از آن استفاده کرد.

این ۱۶ عامل با این صفات نامیده شده‌اند:

حمایتگری، تفکر انتزاعی، پایداری هیجانی، سلطه گری، سرزندگی، قانون‌مداری، جسور بودن، احساساتی بودن، بدگمانی، خیال‌پردازی، زیرکی، نگرانی، تحول‌گرایی، فردگرایی، نظم، چابکی.

در طرف مقابل همین عامل‌ها داریم:

خودخواهی، تفکر عینی، ناپایداری هیجانی، سلطه پذیری، گوشه‌گیری، قانون‌گریزی، محتاط بودن، منطقی بودن، خوش‌باوری، عملگرایی، خودافشاگری، آسودگی، محافظه‌کاری، جمع‌گرایی، بی‌نظمی، خونسردی

طبیعی است که هر کدام از تست‌های روانشناسی به ما اطمینان ۱۰۰ درصدی نمی دهند اما در حد قابل قبولی ما را به پارامترهای شخصیت یک فرد نزدیک می‌کنند.

بهترین راهکار برای ازدواج موفق

تست قصه عشق

تست قصه عشق LSS می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از عشق، روابط و صمیمیت میان خود شریک عاطفیتان بدست بیاورید.

تست قصه عشق می تواند به شناسایی الگوهای رفتاری و فکری کمک کند که ممکن است بر توانایی فرد برای ایجاد و حفظ روابط سالم تأثیر بگذارد. از این تست معمولاً در مشاوره و روان درمانی استفاده می شود تا به افراد کمک کند دیدگاه خود را در مورد عشق و روابط درک کنند و مهارت های بین فردی خود را بهبود بخشند.

تست داستان عشق (LSS) در غالب یک داستان، رابطه عاشقانه بین دو نفر را توصیف می کند. سپس از آزمون دهنده یک سری سوالات در مورد شخصیت ها، اعمال، افکار و احساسات آنها پرسیده می شود.

اگر تمایل دارید روایت عشق خود را با همسرتان (پارتنرتان) مقایسه کنید و ببینید تا چه اندازه روایت هایتان تطابق دارد، می توانید کد نتیجه همسرتان را در تفسیر تست وارد کرده و تفسیر زوجی تست را دریافت نمایید.

بهترین راهکار برای ازدواج موفق

تصورات اشتباه در مورد انجام تست قبل ازدواج

خیلی از اشخاص این تصور نادرست را دارند که تست دادن بیهوده است و نسبت به آن گارد دارند و یا این که به دلیل هزینه انجام تست تمایلی به انجام آن ندارند لازم است یادآوری کنیم که مجموع تمام هزینه هایی که برای مشاوره و انجام تستها انجام می دهید با هیچ کدام از هزینه های عروسی قابل قیاس نیست و شما برای پایه های زندگی و انتخابتان اموزش هایی را می بینید که در طول زندگی شاید در هیچ جایی و یا در هیچ کتابی نخوانده باشید و بهتر است که با ناآگاهی رابطه را پیش نبرید و تصمیم نگیرید.

تست ها دریچه دید و شناخت شما را نسبت به خودتان و طرف مقابلتان و سبک زندگی تان معلوم میکنند و در اکثر موارد نتیجه های خیلی خوبی داشته است.

چگونگی استفاده از تست‌های آنلاین روانشناسی

استفاده از تست‌های آنلاین روانشناسی بسیار ساده و آسان است. کافی است به سایت روانشناسی رابینیا مراجعه کرده و تست مورد نظر را انتخاب کنند. بعد از تکمیل تست، تفسیر به صورت آنی در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانند نتایج را بررسی کنند و از راهکارهای ارائه شده استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha