رئیس‌ سازمان نظام پزشکی ایران گفت: «خدمات پزشکی در دنیا، هزینه زیادی دارد. اینکه می‌گوییم تعرفه خدمات درمانی باید واقعی شود، به معنای آن نیست که به مردم فشار وارد شود. ما ساختار بیمه‌ای داریم. بیمه باید این نقش را ایفا کند اما به وظیفه خود، خوب عمل نمی‌کند. ساختار بیمه‌ای ما کاملا از هم پاشیده است.»

ساختار بیمه‌های کشور از هم پاشیده است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، تورم افسارگسیخته در جای جای زندگی مردم، خود را نمایان کرده است؛ از جمله حوزه بهداشت و درمان. در شرایطی که تامین مسکن و خوراک بخش زیادی از درآمد افراد را می‌گیرد، مراجعه به پزشک و دریافت درمان در اولویت برخی از مردم نیست. بیمه‌ها هم چندان نتوانسته‌اند هر دو سوی این طیف، یعنی مردم و جامعه پزشکی را راضی نگه دارند.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، برخی از مردم یا از بخشی از درمان خود انصراف می‌دهند یا به طور کلی به پزشک مراجعه نمی‌کنند و قید درمان را می‌زنند. پرداخت هزینه‌های درمانی برای برخی از افراد چندان کار راحتی نیست. در همین حال برخی از جامعه پزشکی کشور نیز تعرفه‌های پزشکی ناراضی هستند.

سوال این است که در چنین شرایطی که هم بیماران ناراضی هستند و هم پزشکان، هزینه‌های درمانی چگونه باید مدیریت شود؟ عاطفه محمودی، خبرنگار تجارت‌نیوز در گفت‌وگو با محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور این موضوع را بررسی کرد.

رئیس‌ سازمان نظام پزشکی ایران گفت: «خدمات پزشکی در دنیا، خدمات گرانی است. اینکه می‌گوییم تعرفه خدمات درمانی باید واقعی شود، به معنای آن نیست که به مردم فشار وارد شود. ما ساختار بیمه‌ای داریم. بیمه باید این نقش را ایفا کند اما به وظیفه خود، خوب عمل نمی‌کند. ساختار بیمه‌ای ما کاملا از هم پاشیده است.»

رئیس‌زاده می‌گوید: «بیمه باید نقش نظارت و تنظیم‌گری داشته باشد. باید مدیریت کند که هزینه را در جای مناسب خود خرج کند و از صرف هزینه در جای غیرمنطقی جلوگیری کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha