شهردار تهران با موافقت هیئت وزیران طی زمان تصدی شهرداری تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران شد.

زاکانی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی تهران شد

به گزارش سلامت نیوز هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و خیابان متکدیان و خانواده‌های آنها) در شهر تهران علیرضا زاکانی را طی زمان تصدی شهرداری تهران به‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران منصوب کرد.

این مصوبه از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور و شهرداری تهران ابلاغ شد.

اصل ۱۲۷ قانون اساسی تصریح دارد که «رئیس‌جمهور می‌تواند در موارد خاص و بر حسب ضرورت، با تصویب هیأت وزیران، نماینده یا نمایندگان ویژه‌ای را با اختیارات مشخص تعیین کند».

در این رابطه محمدامین توکلی زاده؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت : رئیس‌جمهور از همان ابتدا به طور شفاهی به شهردار تهران اعلام کرده بود که امور را در تهران پیگیری کند .

وی به خبرگزاری تسنیم گفت : «در شش جلسه آسیب‌های اجتماعی بررسی شد و شخص رهبر انقلاب وارد شدند و رئیس جمهور وقت را ملزم کردند که موضوع را پیگیری کند،

توکلی زاده اظهار داشت : «به دنبال این تأکیدات و مسیر تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، شورای اجتماعی در وزارت کشور شکل گرفت و رئیس جمهور جلسات را تشکیل داد. زمانی که آیت الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد شخصاً پیگیری تأکیدات مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha