از هر چهار آمریکایی که اختلال شناختی دارند، یک نفر به تنهایی زندگی می‌کند.

تنهایی بیماران مبتلا به اختلال شناختی در عصر جدید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از ارث، در دوران پرمشغله زندگی مدرن، خطرات تنها بودن افراد با اختلالات شناختی ممکن است مورد توجه قرار نگیرد، اما بر اساس افشاگری هشدار دهنده از دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌های مسن روزانه با چالش‌های زوال شناختی مواجه می‌شوند و اغلب به تنهایی زندگی می‌کنند.

تقریبا یک نفر از هر چهار آمریکایی مسن‌ مبتلا به زوال عقل یا اختلال شناختی خفیف به تنهایی زندگی می‌کند. این افراد در معرض خطرات زیادی ازجمله رانندگی ناایمن، سرگردانی در خارج از خانه و از دست رفتن نوبت پزشک هستند و سیستم بهداشتی ایالات‌متحده برای حمایت از افرادی که به صورت انفرادی با اختلالات شناختی زندگی می‌کنند، آماده نیست.

به گفته دکتر النا پورتاکولون، محقق ارشد این مطالعه، پیامدهای این موارد بسیار مهم و شبیه به تأثیرات فقر و تحصیلات پایین بر سلامت فرد است.

محققان دریافتند که تصویر ترسیم شده این متخصصان ناراحت‌کننده بود.

بسیاری از بیماران که عضو خانواده نیستند و حتی دوستی داشتند که در صورت بروز بحران به او تکیه کنند با خطرات دیگری مانند مشکلات درمانی، سوءتغذیه، افتادن و بی‌توجهی به خود مواجه شدند. چالش اصلی فقدان زیرساخت قوی برای شناسایی و حمایت از این افراد قبل از مواجهه با بحران شدید مانند واکنش ناشی از دارو یا سقوط است.

محققان معتقدند در عصری که بدون فرزند بودن و طلاق بیداد می‌کند و جمعیت افراد مسن بیشتر است، توجه به این موارد بسیار مهم می‌شود.

نتایج این تحقیق در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha