خبر غرق شدن دو کودک در حوضچه پارک زیتون تهران بار دیگر ناامن بودن پارک‌ها و اماکن تفریحی را به مسئولان گوشزد کرد.

هشدار/کودکان‌تان را از حوض پارک‌ها دور کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،این بار با اینکه فنس‌هایی حوضچه آب خام را احاطه کرده و علائم هشدارهایی هم آنجا نصب شده بود این اتفاق رخ داد و باید به این نکته توجه کرد که کودکان می‌تواند از فنس‌ها بالا بروند و اصلا علائم هشدار را ندیده یا میزان اهمیت آن را درک نکنند. پس شهرداری‌ها باید همه نکات و موارد ایمنی را در نظر بگیرند.

اتفاقاتی که برای کودکان ایرانی در شهر بازی‌ها و پارک‌ها و اماکن تفریحی به دلیل ناایمن بودن وسایل و امکانات یا ناامن بودن محیط رخ داده و منجر به مرگ آن‌ها شده کم نیستند و این علاوه بر ضرورت توجه مسئولان که امری بدیهی است، توجه خانواده‌ها را هم طلب می‌کند که به فرزندان خود هشدارهای لازم را بدهند.

یک نمونه که چند سال پیش در تهران رخ داد، به مرگ علی مربوط می‌شود؛ پسربچه‌ای 13 ساله که تقریبا در چنین روزی، کمی عقب‌تر؛ 31 شهریور 1395 رخ داد. او که به همراه دوستانش مطابق یک امر معمول در پارک مشغول بازی بود به دنبال توپی می‌رود که در حوضچه پارک می‌افتد، پایش لیز می‌خورد و در حوض می‌افتد و وقتی او را از آب بیرون می‌کشند دیگر نفس نمی‌کشد؛ آن زمان علت را برق گرفتگی تشخیص دادند. یعنی حوضچه‌ای که در دسترس خانواده‌ها و کودکان است خطر برق گرفتگی داشته.

حالا و بعد از هفت سال دو کودک دیگر در حوضچه آب غرق شده‌اند؛ حادثه در بوستان زیتون محله وردآورد، اتفاق افتاد و همشهری آنلاین روز گذشته به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ تهران در این باره توضیحاتی داد با این مضمون که «عصر پنجشنبه، دوم شهریورماه، دو کودک در بوستان زیتون محله وردآورد در حال بازی بودند که توپ آنها داخل حوضچه آب خام افتاده و با وجود محصور بودن حوضچه، قفل بودن در ورودی و وجود علائم هشدار دهنده عدم ورود به محوطه و شنا کردن، اقدام به بالارفتن از فنس‌ها جهت برداشتن توپ از آب می‌کنند.»

در ادامه این گزارش آمده است که پس از عدم توجه به موارد فوق و ورود به محوطه، کودکان با بی‌احتیاطی، وارد حوضچه شده که در محوطه آب گیر می‌افتند. برخی حاضران در محله حادثه، از فنس عبور کرده و با حضور عوامل آتش نشانی و کندن بخشی از فنس‌ها، کودکان از آب بیرون کشیده می‌شوند و از طریق نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شده و شنیده‌ها حاکی است در این حادثه، متاسفانه دو کودک جان خود را ازدست می‌دهند.

این حوادث دلخراش آن هم برای کودکانی که در تعطیلات تابستان تنها دلخوشی‌شان بازی با یکدیگر و یک توپ پلاستیکی است نباید که اتفاق افتاده و تکرار شوند و ساده‌ترین ابزار بازی با افتادن در حوضچه‌های پارک‌ها نباید عامل مرگ آن‌ها شود و به نظر پارک‌های شهر باید از ایمنی بالاتری برخوردار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha