یک متخصص چشم با اشاره به اینکه خشکی چشم می تواند علل مختلفی داشته باشد گفت:این مشکل که بخصوص در زنان بعد از سنین 40، 50 سال به بعد بروز می کند و افراد برای تشخیص علت بروز خشکی چشم باید به چشم پزشک مراجعه کنند تا مشخص شود آیا بیماری های خاصی باعث بروز آن شده است یا خیر.

زنان بیشتر دچار خشکی چشم میشوند

به گزارش سلامت نیوز خشکی چشم زمانی رخ می دهد که چشم شما نتواند اشک مایع کافی تولید کند . اصطلاح پزشکی برای این بیماری، کراتوکونژونکتیویت سیکا (ker-uh-toe-kun-junk-tih-VY-tis SIK-uh) است.یکی علل شایع کاهش تولید اشک پیری است،یکی دیگر برای جوانترها کارکردن با کامپیوتر و ....

علت اصلی خشکی چشم چیست؟

عادات ضعیف پلک زدن هنگام مطالعه یا نگاه کردن به صفحه کامپیوتر برای مدت طولانی. یک محیط خشک و سرپوشیده. لنزهای تماسی. برخی داروها (از جمله آرام بخش ها، آنتی هیستامین ها، داروهای خاص قلب، دیورتیک ها، قرص های ضد بارداری و داروهای زخم).

آیا دلیل خشکی چشم میتواند کمبود ویتامین باشد؟

بلی گاهی کمبود ویتامین D می تواند علائم خشکی چشم را ایجاد کند. با این حال، طبق یک مقاله در سال 2020، مکمل ها ممکن است با کاهش التهاب در سطح چشم کمک کنند. یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مکمل ویتامین D اثرات قطره های چشمی روان کننده را که یکی دیگر از درمان های خشکی چشم است، بهبود می بخشد.

آیا بیماری خشکی چشم امروزه شایع تر شده است؟

بیماری خشکی چشم یک بیماری شایع است و بیش از 16 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد ممکن است با اثرات درمان نشده بیماری خشکی چشم دست و پنجه نرم کنند. این وضعیت می تواند از تجربیات بسیار رایجی مانند افزایش استفاده از رایانه و افزایش سن ایجاد شود.

این بدان معنا نیست که بیماری خشکی چشم در حال شایع تر شدن است. متخصصان درک بیشتری از بیماری خشکی چشم دارند. این به آنها اجازه می دهد تا بیماری را به طور موثرتری تشخیص دهند و درمان کنند.

دکتر هرمز شمس در این رابطه به خبرنگار سلامت نیوز گفت :«خشکی چشم عارضه ای است که بخصوص در زنان بعد از سنین 40، 50 سال به بعد بروز می کند و معمولا کودکان و جوانان دچار این مشکل نمی شوند. عوامل مختلفی می تواند باعث بروز خشکی چشم شود از جمله آلودگی هوا یا بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های خود ایمنی، آرتریت روماتوئید، لوپوس و سندروم شوگرن و بیماری گریوز باعث خشکی چشم می شوند که در پی این بیماری ها ترشح اشک در چشم کم می شود.»


وی با تاکید براینکه افراد برای تشخیص علت بروز خشکی چشم باید به چشم پزشک مراجعه کنند تا مشخص شود به بیماری هایی که اشاره شد مبتلا شده اند یا خیر، گفت:« درمان و کنترل این بیماری ها می تواند به بهبود خشکی چشم کمک کند. درمان خشکی چشم پروسه زمان بری است و درمان آن مدت ها طول می کشد و افراد باید تحمل داشته باشند تا مشکلشان بهبود پیدا کند اما به طور کلی اکثریت مردم به خصوص زنان و به ویژه در شهرهای بزرگ دچار خشکی چشم می شوند که مشکل نگران کننده ای نیست.»

زنان بیشتر دچار خشکی چشم میشوند


وی در ادامه گفت:« اولین درمان برای خشکی چشم استفاده از اشک مصنوعی است، همچنین برای این افراد قطره های کورتون را تجویز می کنیم. فرد برای بهبود خشکی چشم باید زیاد پلک بزنند و از حضور در محیطی که وزش باد شدید است خودداری کنند، از خیره شدن به صفحه تلویزیون، رایانه یا موبایل خودداری کنند این عوامل به برطرف شدن خشکی چشم کمک می کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha