جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 360063

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت کارگروهی در سازمان محیط زیست برای بررسی وضعیت آلاینده ازن تشکیل شده است‌.

تشکیل کارگروه ویژه برای کاهش آلاینده ازن

به گزارش سلامت نیوز حلیا سادات حسینی شکرابی در گفت‌وگو با پانا درخصوص آلودگی هوای تهران در اثر ازن گفت: «چند سالی است که ازن به‌عنوان یکی از عوامل موثر بر ایجاد آلودگی هوا در شش ماهه اول سال مطرح است. سنجش و پایش عوامل آلوذگی هوای تهران با شرکت کنترل کیفیت هواست. اما اداره کل محیط زیست به عنوان دستگاهی که نظارت عالی در حوزه محیط زیست شهر تهران دارد می‌تواند در تمام حوزه‌ها مطالبه‌گر باشد و این موضوع را هم پیگیری کردیم‌.»

وی ادامه داد: «برای رفع موضوع ازن صرفا شهرداری تهران نمی‌تواند پای کار بیاید و به واسطه نکاتی که مربوط به احتراق و سوخت است می‌طلبد که در سطح کلان سیاست‌گذاری از طرف سازمان حفاظت محیط زیست صورت بگیرد که آن‌ها هم جلسات را شروع کردند و به تازگی کارگروهی در سازمان محیط زیست استان تهران در این خصوص تشکیل شده است.»

حسینی تاکید کرد: «‌ازن و PM10 جزو آلودگی‌هایی است که طی یکی دو سال اخیر به عنوان یکی از آلودگی‌های پراهمیت شهر تهران جلوه کردند. امیدواریم در این کارگروه‌ها بتوان به راهکارهای مناسبی رسید.»

وی درخصوص سرانجام مطالعات گاز متان در جنوب تهران هم گفت: «در بحث متان پروژه خیلی خوبی در دستور کار مدیریت پسماند به منظور استحصال گاز متان است. در هر نقطه‌ای که دفن زباله داریم قطعا گاز متان هم داریم‌؛ یعنی یکی از گازهایی که در مکان‌های دفع پسماند وجود دارد متان است؛ ولی این‌که در چه ابعاد و ارتفاعی است را نمی‌توانیم سنجش کنیم و خیلی نمی‌توانیم میزان و لایه‌ای که این گاز در آن قرار گرفته را بگوییم؛ اما باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد و به‌دنبال این هستیم تا این پروژه اجرایی شود و ان شاالله از این به بعد استحصال گاز متان را در ابعاد گسترده داشته باشیم که این گاز کمتر از فضای آن محوطه خارج شود.‌»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha