واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار واقع در طبقه دوم ساختمان درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی مرکز طبی کودکان افتتاح شد.

وضعیت درمان کودکان بیمار بعد از ترخیص پیگیری می شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، با هدف افزایش اثربخشی آموزش، ایجاد انگیزه در بیمار و خانواده برای پیگیری درمان و جلوگیری از بستری مجدد بیمار، «واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار» در طبقه دوم ساختمان درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی مرکز طبی کودکان افتتاح شد.

رضا شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان، ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری همکاران اظهار امیدواری کرد با افتتاح واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار، یکی از اهداف بیمارستان که پاسخگویی بیشتر به بیماران و والدین است، مرتفع شود.

وی افزود: در این واحد اطلاعات بیشتری در اختیار خانواده کودکان بیمار قرار می‌گیرد و ارتباط نزدیک تری با کودک برقرار می‌شود، ضمن اینکه تداوم این ارتباط مستقیم باعث بهبود کیفیت خدمات مرکز خواهد شد.

سیمین رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تشکر از ریاست بیمارستان و تیم اجرایی راه اندازی واحد، گفت: راه اندازی این واحد در مرکز یکی از اتفاقات خوب است. امیدواریم با افتتاح واحد و راهنمایی پزشکان و پیگیری پرستاران که در این زمینه خدمت می‌کنند از بستری مجدد بیماران به صورت مکرر جلوگیری شود.

زینب شهپری کارشناس مسئول آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از تشکیل این واحد را حفظ ارتباط با بیماران مزمن مانند دیابت، صرع، سرطان، شیمی درمانی و مغز و اعصاب که از بیمارستان ترخیص می‌شوند، خواند و افزود: با این روش مراجعه مجدد به اورژانس و بستری بیماران کاهش می‌یابد و باری از سیستم درمان برداشته می‌شود در نتیجه کیفیت خدمات افزایش یافته و رضایتمندی بیماران بیشتر خواهد شد.

ماهرخ گلدوست مدیر پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: ما در مرکز طبی کودکان به عنوان بیمارستان مرجع کودکان تلاش می‌کنیم کیفیت خدمات را به حداکثر برسانیم و رضایتمندی برای بیماران ایجاد کنیم.

اکبرزاده سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان نیز با بیان اینکه هدف از راه اندازی این واحد افزایش اثربخشی آموزش است، افزود: کارشناس واحد با توجه به لیست بیماری‌ها به بخش‌ها مراجعه می‌کند و بیمارانی که با این تشخیص‌ها ترخیص می‌شوند در بازه‌های سه روز، دو هفته و ماهانه تا ۳ ماه پس از ترخیص تحت پیگیری قرار می‌دهد.

وی هدف را ایجاد انگیزه در بیمار و خانواده برای پیگیری درمان و جلوگیری از بستری مجدد دانست و گفت: اینگونه کیفیت زندگی کودکان بیمار و خانواده‌های آنها افزایش می‌یابد و از عوارض آموزش‌های نادرست که ممکن است گریبانگیر بیماران شود، جلوگیری می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha