تحقیقات جدید هشدار می‌دهد که زنان یائسه‌ای که برای برداشتن تخمدان‌ها (اووفورکتومی) و لوله‌های فالوپ جراحی می‌کنند، ممکن است با بیماری‌های مزمن پزشکی مواجه شوند.

برداشتن تخمدان در زنان روند پیری را تسریع می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی دکتر استفانی گفت: "این مطالعه مهم بر اطلاعاتی تأکید می کند که اوفورکتومی دوطرفه قبل از یائسگی [PBO] برای سلامت زنان خوب نیست و با افزایش احتمال تعدادی از بیماری های مزمن همراه است."

تخمدان ها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله کیست و آندومتریوز، وضعیتی که در اثر رشد سلول های رحم در سایر قسمت های بدن ایجاد می شود، برداشته شوند. زنانی که برای جهش ژن BRCA (که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد) مثبت آزمایش می‌کنند، ممکن است برای جلوگیری از سرطان تخمدان، یرداشتن آن‌ها را انتخاب کنند.

برای این مطالعه، محققان 274 زن را که PBO با یا بدون هیسترکتومی (برداشتن رحم) داشتند، دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد زنانی که بین 46 تا 49 سال دارای PBO بودند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت و آپنه انسدادی خواب بودند. زنانی که قبل از 46 سالگی این کار را انجام داده بودند، خطر ابتلا به آرتریت، آسم، آپنه انسدادی خواب و شکستگی استخوان را افزایش دادند.

بیمارستان زنان بریگهام و استاد دانشکده پزشکی هاروارد که یافته ها را بررسی کرد همچنین میزان بالاتری از بیماری عروق کرونر قلب و مرگ زودرس را در میان پرستارانی که قبل از 50 سالگی PBO داشتند، نشان داد.

در مقاله قبلی کلینیک مایو دریافتند که اگر زنانی دارید که تخمدان های خود را زیر 45 سال بیرون می آورند و استروژن دریافت نمی کنند، خطر ابتلا به این بیماری در آنها سه برابر افزایش می یابد. آنها به احتمال بالاتری در زندگی دچار زوال عقل میشوند.

تخمدان ها بیشتر استروژن زنان را می سازند که کلید تنظیم چرخه قاعدگی است و بر دستگاه ادراری، قلب و عروق خونی، استخوان ها، سینه ها، پوست، مو، غشاهای مخاطی، عضلات لگن و مغز تأثیر می گذارد.

استثنا زنانی هستند که در معرض خطر بالای سرطان تخمدان هستند در این صورت، تخمدان ها باید برداشته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha