تب تند جراحی بینی در نوجوانان برای بهتر دیده شدن و پذیرفته شدن در بین گروه‌های دوستی و همسالان است. 

زنگ هشدار برای والدین با تب تند جراحی بینی در نوجوانان

داشتن یک چهره زیبا می‌تواند اعتماد به نفس نوجوانان را افزایش داده و باعث شود تا آنها به نوعی احساس کمبود جسمی نکنند اما اگر این تغییر چهره با عمل بینی طبیعی باشد پس از گذشت سال‌ها، رضایت نسبت به جراحی زیبایی را با خود به همراه خواهد داشت.

فراموش نکنید در این سنین افراد می‌خواهند ظاهر فیزیکی جذابی داشته باشند از همین رو میل شدیدی به ایجاد تغییرات اساسی در صورت و اندام خود دارند پس به جای جلوگیری و تشویش، آن‌ها را به سمت انتخاب بهتر راهنمایی کنید.

عمل جراحی بینی طبیعی یک انتخاب درست در نوجوانان

نوجوانانی یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد است. اگر یک نوجوان از ظاهر خود احساس رضایت نداشته باشد و از این بابت احساس خجالت و شرم داشته باشد، دچار بحران شخصیتی خواهد شد. اما این احساسات منفی نباید باعث تصمیمات عجولانه برای تغییر ظاهر شود، زیرا نوجوانان در حال رشد هستند و تا زمانی که رشد آنها متوقف نشده هرگونه جراحی زیبایی می‌تواند در بزرگسالی باعث پشیمانی شود.

جراحی بینی در نوجوانان

 انجام عمل بینی عروسکی ممکن است از دغدغه‌های زیبایی نوجوانان محسوب شود، از همین رو بسیار مهم است که پزشکان متخصص مجرب مراجعه شود تا نتیجه تغییرات، خطرات و پیامدها برای زیباجو به صورت کامل شرح داده شود. در این صورت او راحت‌تر خواهد توانست برای تغییر چهره خود تصمیم گیری نماید. 

بهترین سن برای جراحی بینی در نوجوانان

اکثر خانواده‌ها فکر می‌کنند ممکن است فرزند آنها برای انجام این جراحی هنوز از لحاظ جسمی آماده نباشد، زیرا نوجوانان در حال رشد هستند و استخوان‌ها و بافت‌های بینی آنها به صورت کامل تکامل پیدا نکرده است. این یک نگرانی قابل توجه و مورد تأیید است. پایان یافتن سن بلوغ باعث می‌شود تا خیال شما و فرزندتان از بابت عمل و نتایج آن راحت باشد.  بنابراین شما باید در مورد سن بلوغ فرزندانتان آگاهی داشته باشید. 

همانطور که می‌دانید سن بلوغ در دختران و پسران متفاوت است، از همین رو سن مناسب برای انجام جراحی بینی استخوانی یا جراحی بینی گوشتی نیز در آنها فرق دارد.  وقتی صحبت از جراحی بینی طبیعی در دختران می‌شود، معمولاً انجام عمل یک سال پس از اولین قاعدگی حدود 14 تا 15 سالگی  بی خطر است. با این حال، در مورد پسران، توصیه می‌شود که پس از شانزده سالگی برای انجام جراحی زیبایی بینی اقدام شود. اما نکته‌ای که ممکن است کمتر به آن توجه شود بلوغ عاطفی فرد است. به همان اندازه که بلوغ جنسی مهم است بلوغ عاطفی نیز اهمیت دارد و باید به آن توجه شود. اگر جراح احساس کند که نوجوان از نظر عاطفی برای این عمل آماده نیست، از انجام آن امتناع خواهد کرد. 

اگر نوجوان بخواهد بینی خود را مطابق با استانداردهای زیبایی تحمیل شده از طرف جامعه تغییر دهد این می‌تواند مشکل ساز باشد و در آینده بحران‌های جدی جسمی و روحی ایجاد نماید. برای به حداقل رساندن چنین شرایطی انجام جراحی بینی طبیعی بهترین گزینه است.

اساسی‌ترین نکات قبل از انجام جراحی بینی در نوجوانان

اگر نوجوان شما خواهان جراحی زیبایی بینی است باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. تعیین اهداف واقع بینانه نسبت به نتایج جراحی بینی

در دوران نوجوانی بیش از هر دوره سنی دیگری افراد به دنبال الگو گرفتن از شخصیت‌ها مورد علاقه خود هستند. در این سنین پیروی از مد نه تنها در نوع پوشش بلکه در ظاهر و چهره نیز بسیار مورد توجه است، اما این نباید باعث شود تا نوجوانان بدون در نظر گرفتن ویژگی‌های کلی صورت خود اقدام به عمل بینی کنند. به عنوان مثال عمل‌ بینی فانتزی و عروسکی با نوک بسیار سر بالا بدون توجه به اندازه و شکل کلی می‌تواند اهداف زیبایی آنها را با شکست مواجه کرده و پیامدهای منفی بر روح و روان آنها داشته باشد. بنابراین مشخص کردن اهداف واقع بینانه کمک می‌کند تا نوجوان بدون عجله و تصمیمات احساسی به بهترین شکل بینی خود را تغییر دهد. اگر نوجوانی به دلیل قوز روی بینی درخواست جراحی دارد، عمل بینی طبیعی می‌تواند ظاهری صاف و استاندارد به بینی او بدهد تا هارمونی صورت او به بهترین شکل حفظ شود.

  1. داشتن درک درست از خطرات و پیامدهای جراحی بینی

زمانی یک نوجوان می‌تواند برای انجام جراحی بینی اقدام نماید که سن رشد پایان یافته باشد و در واقع به اندازه کافی بالغ شده باشد که بتواند خطرات و محدودیت‌های دوران نقاهت و بهبودی را درک کند. نوجوانی که درخواست تغییر شکل بینی با جراحی بینی طبیعی دارد باید  و نمی‌تواند تعهدات ورزشی خود را 6 تا 8 هفته به تعویق بیاندازد، هنوز برای انجام عمل جراحی آماده نیست و کاندید خوبی برای جراحی بینی طبیعی محسوب نمی‌شود. یک نوجوان بالغ همچنین باید خطرات احتمالی را که ممکن است بعد جراحی به وجود آیند را به درستی درک کرده و بپذیرد تا دچار آسیب‌های عاطفی  نشود.

کدام تکنیک جراحی بینی در نوجوانان نتایج بهتری دارد؟  

همانطور که می‌دانید عمل بینی نوجوانان از طریق جراحی بینی به روش باز یا جراحی بینی به روش بسته انجام می‌شود. اینکه کدام تکنیک برای شما بهتر است به تشخیص پزشک و فرم و ظاهر بینی بستگی دارد. 

  1. جراحی بینی به روش بسته: در جراحی بینی بسته برش روی تیغه بینی ایجاد نمی‌شود به همین دلیل پزشک میدان دید محدودتری دارد. این نوع جراحی برای افرادی توصیه می‌شود که  تنها به دنبال تغییرات جزئی روی بینی باشند. اگر تنها با تغییر در نوک بینی می‌توان شکل و ظاهر طبیعی و استانداردی به بینی داد بهتر است جراحی بینی طبیعی به روش بسته انجام شود. 

  2. جراحی بینی به روش باز: در این تکنیک ایجاد برش روی تیغه بینی باعث می‌شود تا پزشک میدان دید وسیع‌تری نسبت به ساختارهای کلی بینی داشته باشد. تغییرات عمده برای دستیابی به یک بینی نرمال و استاندارد یا تغییر شکل بینی به صورت فانتزی و عروسکی از طریق جراحی باز بهتر امکان‌پذیر است. 

کدام نوع  جراحی بینی در نوجوانان بهترین نتایج زیبایی را به همراه خواهد داشت؟  

اینکه کدام نوع جراحی، عمل بینی نیمه فانتزی، فانتزی یا طبیعی میتواند نتایج زیبایی بیشتری برای شما به همراه آورد، به ساختار کلی صورت و تناسب سایر اجزای چهره با بینی بستگی دارد. بنابراین توصیه می‌شود انتخاب نوع جراحی بینی در نوجوانان بعد از مشاوره و معاینه با پزشک انجام شود.

در گذشته عمل‌ بینی عروسکی بسیار رایج بود، اما به دلیل مشکلاتی که بعد از انجام این نوع جراحی وجود داشت و تغییرات غیرطبیعی که در صورت انجام می‌شد، این تکنیک به مرور جذابیت خود را از دست داد. امروزه جراحی بینی طبیعی بیشتر تقاضا دارد.

جراحی بینی طبیعی حتی در بزرگسالی همچنان می‌تواند با حفظ تناسب بینی با اجزای مختلف چهره، جذابیت و زیبایی خود را داشته باشد. 

جراحی بینی در نوجوانان قبل از سن بلوغ چه عوارضی به همراه دارد؟

جراحی بینی در نوجوانان بهتر از پس از پایان یافتن سن بلوغ انجام شود، زیرا در غیر این صورت ممکن است عوارضی به شرح زیر به همراه داشته باشد:

با رشد بافت‌ها و استخوان‌ها نتایج جراحی در سال‌های بعد تحت تاثیر قرار بگیرد و شکل بینی مجدد تغییر پیدا خواهد کرد. در این صورت ممکن است نیاز به جراحی بینی ترمیمی باشد. 

از آنجا که جراحی بینی به ویژه جراحی بینی به روش باز با بیهوشی انجام می‌شود. در سنین پایین این می‌تواند عوارض بیشتری بعد عمل به همراه داشته باشد. 

  • عفونت

  • خونریزی

  • درد

  • تورم

  • کبودی چشم

از دیگر عوارض جراحی بینی هستند که در هر سنی ممکن است مشاهده شود. البته این عوارض زمانی به حداقل می‌رسند که جراحی توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام شود. برای این منظور می‌توانید با مشاوران متخصص و آنلاین کلینیک جراحی بینی تهران تماس حاصل نمایید.

آیا جراحی بینی در نوجوانان به رضایت والدین نیاز دارد؟  

اگر نوجوان هستید و می‌خواهید جراحی زیبایی بینی انجام دهید، مهم است بدانید که نمی‌توانید این تصمیم را به تنهایی بگیرید. والدین شما باید فرم رضایت نامه را امضا کنند. حتی اگر پول پرداخت هزینه این عمل را داشته باشید، اگر زیر 18 سال دارید و رضایت والدینتان را ندارید، هیچ جراحی انجام عمل بینی را برعهده نخواهد گرفت. بنابراین، مهم است که والدین خود را نسبت به تصمیم خود آگاه نمایید. نوجوانان باید در مورد تصمیم خود برای جراحی بینی طبیعی یا فانتزی با والدین خود مشورت کنند. خانواده‌ها نیز باید شنوا دلایل منطقی آنها برای جراحی باشند. در این صورت بدون استرس و نگرانی جراحی انجام خواهد شد.فراموش نکنید، فشار روانی قبل از عمل می‌تواند روند جراحی را با چالش مواجه نماید. 

جراحی بینی در نوجوانان

در نهایت باید بدانید جراحی بینی طبیعی بهترین گزینه انتخابی برای نوجوانان است

 انتظارات واقع بینانه از نتیجه جراحی باعث می‌شود تا فرد حتی در سنین بزرگسالی نیز از نتایج عمل بهره مند شده و دچار یأس، ناامیدی و آسیب‌های عاطفی نشود. به همین دلیل جراحی بینی طبیعی برای نوجوانان توصیه می‌شود. برای آگاهی و اطمینان از تصمیم خود بهتر است قبل از هر چیز به جراحان و پزشکان با تجربه نمایید تا مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. مشاوره آنلاین کلینیک جراحی بینی تهران این مسیر را برای شما هموار کرده است. در نهایت فراموش نکنید که تصمیم گیرنده نهایی باید نوجوان شما باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha