از آنجایی که بیماری‌های کلیوی می‌توانند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهند، شناسایی علائم بالقوه مشکلات کلیه و جستجوی فوری مراقبت‌های پزشکی برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط بسیار مهم است.

اگر این پنج علامت را دارید فکری به حال کلیه‌ تان بکنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران از مدیکال، مراقبت از کلیه‌ها برای سلامت کلی ضروری است زیرا این اندام‌های حیاتی نقش مهمی در حفظ سلامت دارند.

نادیده گرفتن سلامت کلیه‌ها می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی ازجمله اختلال عملکرد کلیه، خون در ادرار و فشار خون بالا شود.

از آنجایی که بیماری‌های کلیوی می‌توانند افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهند، شناسایی علائم بالقوه مشکلات کلیوی و جستجوی فوری مراقبت‌های پزشکی برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط بسیار مهم است.

در ذیل پنج علامت هشداردهنده وجود دارد که نشان می‌دهد کلیه‌های شما ممکن است دچار اختلال در عملکرد شده باشند:

پوست خشک


خشکی و خارش پوست می‌تواند نشانه‌ای از بیماری معدنی و استخوانی باشد که اغلب با اختلال عملکرد کلیه همراه است. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که کلیه‌ها دیگر قادر به حفظ تعادل مناسب مواد معدنی و مواد مغذی در جریان خون نیستند.



آپنه خواب



خواب کافی شبانه ندارید؟ کلیه‌های خود را چک کنید زیرا نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این مشکل نشانگر یک بیماری کلیوی در مرحله پیشرفته است.

گرفتگی عضلات



نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که بیماران مبتلا به بیماری کلیوی مزمن پیشرفته (CKD) معمولا درد مزمن اسکلتی عضلانی (CMP) را تجربه می‌کنند که به‌طور قابل توجهی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی آنان تاثیر می‌گذارد.

کاهش اشتها



کاهش ناگهانی اشتها می‌تواند نشان دهنده بیماری کلیوی باشد. بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ در نشریه PubMed منتشر شد، سطوح پایین گرلین آسیله و سطوح بالای سایتوکین‌های پیش التهابی (TNF-α و IL-۶) در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی مشاهده شد که می‌تواند دلیل اصلی بیزاری از غذا باشد.

تکرر ادرار



بیماری کلیوی ممکن است مستقیما باعث افزایش تکرر ادرار نشود، با این حال، در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، فرد می‌تواند در شب همراه با مشکلات دیگری مانند فشار خون بالا و دیابت، افزایش ادرار را تجربه کند. افزایش تکرر ادرار ممکن است نشان دهنده مشکلات پروستات در مردان نیز باشد.

بیماری‌های کلیوی لزوما همیشه کشنده نیستند اما پزشکان خواهش می‌کنند زمانی که در مرحله خفیف هستند، افراد مراقبت‌های پزشکی را دریافت کنند. هر میزان آسیب کلیوی را می‌توان با آزمایش خون و ادرار هدفمند تشخیص داد. مدیریت دیابت و سطح قند خون نیز برای حفظ عملکرد خوب کلیه ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha