مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از پذیرش ۱۳۰۰ دستیار در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

۱۳۰۰نفر دستیار تخصصی در مرحله‌ی تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی؛ محسن عباسی با اشاره به نگاه تکمیل ظرفیت دستیاری عنوان کرد: میزان ظرفیت اعلام شده برای پذیرش دانشجو در آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲.۴ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که این میزان ۳۰۰ نفر بیشتر از سال قبل است و در مرحله تکمیل ظرفیت هم، یک هزار و ۳۰۰ نفر ظرفیت اعلام شده است.

وی گفت: با نگاه به قوانین بالادستی و تقاضای کشور و با حفظ کیفیت لازم و موجودی منابع مورد نیاز برای تربیت دستیاران این میزان ظرفیت در نظر گرفته شده است.

عباسی بیان کرد: در مرحله اول پذیرش دستیار در آزمون دستیاری سال جاری، ظرفیت قبولی، نمره داوطلبان و حد نصاب آن‌ها مشخص شده و در مرحله تکمیل ظرفیت با توجه به نظر معاون آموزشی وزارت بهداشت و با نگاه تکمیل ظرفیت برای رشته‌های خاص، هزار و ۳۰۰ نفر پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: منظور از رشته‌های خاص؛ رشته‌هایی که حالت بحرانی دارند و کمبود شدید آن‌ها در کشور احساس می‌شود و یا نبود آن‌ها موجب اختلال یا توقف در امر درمان سطح کشور خواهدشد.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصریح کرد: پذیرش هزار و ۳۰۰ دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری سال ۱۴۰۲، با رعایت عدالت آموزشی، اولویت مناطق محروم و با اجرای طرح بومی گزینی و حفظ نیروهای بومی برای جلوگیری از کمبود متخصص انجام می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که رشته‌های مد نظر و مورد نیاز بر اساس طرح اعتبار بخشی و نیازسنجی تعیین شده است، افزود: رشته‌هایی از قبیل بیهوشی، طب اورژانس، عفونی داخلی، کودکان و غیره در مرحله تکمیل ظرفیت در اولویت قرار دارند و هدف اصلی پر کردن جاهای خالی و مورد نیاز رشته‌های دستیاری برای حفظ درمان مناسب در کشور است تا رشته‌های مورد نیاز برای ارائه خدمت به مردم تامین شود.

عباسی اظهار کرد: اجرای طرح بومی گزینی برای این است که فارغ التحصیلان هر منطقه بعد از فارغ التحصیلی در منطقه خود باقی بمانند و مردم آن مناطق از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: داوطلبانی که در مرحله اول نمره حد نصاب لازم را کسب کرده اند، می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دوباره انتخاب رشته کنند و در رشته‌های مورد نظر با اولویت بومی گزینی ادامه تحصیل دهند.

لازم به ذکر است شرایط و دستورالعمل لازم در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند رشته مورد نظر و محل مناسب خود را بر اساس دستورالعمل تدوین شده انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha