نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، حاشیه سود دارو را برای توسعه و سرمایه گذاری در صنعت کافی ندانست .

حاشیه سود دارو فقط برای ادامه حیات صنعت کافی است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ارمهر،مهدی پیرصالحی گفت: چالش قیمت گذاری دارو همیشه بوده و فقط مربوط به دوران پس از حذف ارز ترجیحی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو امسال به غیر از دارو برای مواد موثره و مکمل‌ها نیز قیمت گذاری را انجام داده است، افزود: الزامات قیمت گذاری باید مشخص باشد، در خیلی از مواقع؛ قیمت‌هایی که سازمان غذا و دارو تعیین می‌کند، قیمت‌هایی نیست که شرکت‌های داروسازی درخواست کرده اند.

دبیر پنل چالش‌های قیمت گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته، ادامه داد: بعد از حذف ارز ترجیحی دارو، قیمت سازمان غذا و دارو؛ ۷۰ درصد افزایش بود، در حالی که قیمت ارز ۵ برابر شده بود و می‌بایست رشد ۱.۵ تا ۲ برابری برای قیمت گذاری دارو انجام می‌شد.

پیرصالحی ادامه داد: قیمت گذاری یک فرایند پویا است که با توجه به تورم باید افزایش قیمت در نظر گرفت.

وی افزود: اگر سالی یکبار متناسب با تورم، شاهد اصلاح قیمت دارو باشیم؛ خیلی بهتر و پذیرفتنی است.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حاشیه سود دارو بالا است اما تولید کنندگان راضی نیستند، گفت: اصلاً چنین چیزی نیست، حداقل ۲۵ تا ۳۰ شرکت داروسازی کشور در بورس هستند که سود ۲۵ درصد دارند که نمی‌توان با این مقدار سود، حتی یک دستگاه جدید خریداری کرد.

وی با عنوان این مطلب که حاشیه سود دارو برای ادامه حیات صنعت کافی است، افزود: نرخ رشد استهلاک در صنعت بیشتر از سرمایه گذاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha