تحقیقات نشان می دهد افرادی که از نظر فیزیکی مشاغل سختی مانند کشاورزی دارند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی باشند.

مشاغل فیزیکی با خطر اختلال شناختی بالاتر مرتبط هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که سطح فعالیت بدنی بالایی در شغل شأن دارند، بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل یا اختلالات شناختی خفیف هستند که اغلب می‌تواند منجر به زوال عقل شود.

این مطالعه می‌گوید افرادی که سطح بالایی از فعالیت بدنی شغلی دارند، ۱۵.۵ درصد در معرض خطر زوال عقل هستند، در مقایسه با خطر ۹ درصدی برای افرادی که کارشان سطح فعالیت بدنی پایینی دارد.

این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که کارشان به سطح متوسطی از فعالیت بدنی شغلی نیاز دارد، در معرض خطر بیشتری از اختلالات شناختی خفیف قرار دارند، اما به خودی خود مبتلا به زوال عقل نیستند.

این مطالعه شامل ۷۰۰۵ نفر از افراد ۳۳ تا ۶۵ ساله در شهر تروندلاگ در سوئد بود.

نویسندگان فعالیت بدنی شغلی را اینگونه تعریف می‌کنند: «انجام فعالیت‌های فیزیکی که نیاز به استفاده قابل‌توجه از دست‌ها و پاها و حرکت کل بدن دارد، مانند بالا رفتن، بلند کردن، راه رفتن، خم شدن، و جابجایی اشیاء.»

برخی از رایج‌ترین مشاغل در میان شرکت کنندگان در مطالعه با فعالیت بدنی شدید شامل خرده فروشی، پرستاری و مراقبت و کشاورزی بود.

دکتر «وگارد اسکیربک»، نویسنده اول این مطالعه، توضیح داد: «هدف از این مطالعه درک بهتر خطرات بیماری آلزایمر و زوال عقل در طول زندگی است. علل زوال عقل در اواخر عمر را می‌توان در اوایل زندگی یافت.»

وی در ادامه افزود: «ما معتقدیم هرچه فشارهای فیزیکی بیشتر باشد، خطرات بعدی شناختی در زندگی بیشتر می‌شود.»

محققان تحصیلات، درآمد، وضعیت تأهل، سلامت و سبک زندگی را در تحلیل خود در نظر گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha