دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

سیستان و بلوچستان رتبه اول جوان ترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند از این تعداد ۲۸.۴ درصد جمعیت استان در گروه سنی جوانان ( ۱۵ تا ۳۰ سال) قرار دارند.

جوان ترین استان ایران را بشناسید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۳.۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال، کم سالمندترین استان کشور نیز به شمار می‌آید.

علی رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سیستان و بلوچستان رتبه اول جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت را افراد زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند از این تعداد ۲۸.۴ درصد جمعیت استان در گروه سنی جوانان ( ۱۵ تا ۳۰ سال) قرار دارند.

وی گفت: سالانه بیش‌از ۹۰ هزار واقعه ولادت در سطح سیستان و بلوچستان به ثبت می‌رسد.

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود : رتبه آخر سهم سالمندی با ۳.۲ درصد مربوط به این استان هست در حالیکه میانگین کشوری ۶.۴ است.

وی بیان کرد: هفت دفتر پیشخوان خدمات دولت در سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات ثبت احوال به مراجعان هستند که از این پس با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکان پذیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha