چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 361259

بسیاری از انسان‌ها در طول زندگی با مشکلاتی در دستگاه گوارش و هضم غذا مواجه می‌شوند و گاه این مشکلات به شکل اسهال یا یبوست بروز پیدا می‌کند.

خوراکی‌هایی برای رفع مشکلات گوارشی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،برای غلبه کردن بر این مشکلات دستگاه گوارش، توصیه‌هایی درباره تغذیه و رژیم غذایی وجود دارد. تغذیه و تعداد دفعاتی که غذا می‌خوریم، نقش بسیار مهمی در دستگاه گوارش ما دارد. برای جلوگیری از ناراحتی‌های دستگاه گوارش، کارشناسان خوردن مواد غذایی خاصی را توصیه می‌کنند. به گزارش«ایندیپندنت» نشریه گودهاوس‌کیپیینک در مطلبی به معرفی این مواد غذایی پرداخته است.

این مواد غذایی می‌توانند به رفع ناراحتی‌های روده یا تسکین آن کمک کنند:

کفیر| کفیر نوشیدنی تخمیرشده‌ای غنی از پروبیوتیک است که می‌توانید آن را به تنهایی بنوشید یا به اسموتی‌ها و خوراکی‌های دیگر اضافه کنید. این ماده غذایی طعم ترش و تند و قوام اندکی دارد و دوز سالمی از پروبیوتیک‌های متنوع را به بدن می‌رساند که باعث تعادل میکروبیوم در روده می‌شود. کفیر همچنین از سیستم ایمنی سالم حمایت می‌کند و عفونت‌های ویروسی را از بین می‌برد.

لوبیا سبز| سبزیجات آب‌پز ساده، به‌ویژه لوبیا سبز، روند هضم را آسان می‌کند. همچنین، مقداری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید با آن چه آزارتان می‌دهد، مقابله کنید.
هویج| هویج پخته یک خوراک عالی برای تقویت تغذیه و طعم در هنگامی است که فهرست غذایی شما محدود است.
موز| این میوه پر از فیبر نه‌تنها کارکرد دستگاه گوارش را منظم نگه می‌دارد و به بهبود اسهال کمک می‌کند، بلکه ویتامین ب۶ موجود در آن نفخ ناشی از تجمع مایعات را کاهش می‌دهد. منیزیم موز نیز به آرامش عضلات کمک می‌کند.
و دیگر موارد مثل: تخم مرغ، جو دو سر، گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، زنجبیل و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha