چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 361299

راز تجربه رابطه جنسی خوب از سوی محققان فاش شد و به طرز عجیبی ساده است. دانشمندان با بررسی مردان به این نتیجه رسیده‌اند که کلید داشتن رابطه جنسی خوب، خواب خوب شبانه است زیرا بی خوابی، مردان را با احتمال بسیار بالایی در معرض ابتلا به اختلال نعوظ قرار می‌دهد.

کلید داشتن رابطه جنسی خوب چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، دانشمندان دریافتند مردانی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند ۵۸ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ هستند. و این در مورد کسانی که برای بی خوابی تحت درمان قرار می‌گیرند و همچنین کسانی که مشکل خود را درمان نمی‌کنند نیز صادق است.

محققان بر این باورند که اختلال خواب بر سیستم تولیدکننده هورمون ها ازجمله تستوسترون تاثیر می‌گذارد. درنتیجه می‌توان این‌طور گفت که کلید داشتن رابطه جنسی خوب، خواب خوب شبانه است.

تیم‌های تحقیقاتی از ایالات متحده و ایتالیا ۱.۱. میلیون مرد را تحت بررسی قرار دادند که نیمی از آنها به اختلال خواب و بی‌ خوابی مبتلا بودند.

از این تعداد ۳۵۶ هزار و ۵۷۵ نفر تحت درمان‌ با داروهایی نظیر بنزودیازپین‌ها که نوعی داروی خواب آور است قرار گرفتند.

با در نظر گرفتن عواملی مانند کشیدن سیگار، نوشیدن الکل و بیماری هایی که می‌توانند بر خطر بروز اختلال نعوظ تاثیر بگذارند، تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد مردان مبتلا به بی خوابی بیشتر در معرض خطر هستند.

دکتر فدریکو بلادلی از دانشگاه استنفورد گفت: «مردانی که تحت درمان دارویی بی خوابی قرار داشتند با احتمال بیشتری با اختلال نعوظ نیز دست به گریبان بودند.»

به گفته این پزشک این نتایج نشان می‌دهد که درمان بی خوابی می‌تواند اختلال نعوظ را تشدید کند و به درمان بیشتری نیاز داشته باشد.

بر اساس آمارها بیش از نیمی از مردان ۴۰ تا ۷۰ ساله از اختلال نعوظ رنج می‌برند.

اختلال نعوظ می‌تواند نشانه بیماری های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، کلسترول و دیابت باشد. اینجا می‌توانید هر آنچه آقایان باید درباره مشکل شایع «اختلال نعوظ» بدانند را بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha