مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، تاکید کرد: یکی از راهکارها برای حل مشکل نظارت بر بوفه مدارس و اقلامی که در آن به فروش می‌رسد، صدور مجوز بازدید از مدارس برای کارشناسان تغذیه در کشور است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال اجرایی خواهد شد.

صدور مجوز بازدید کارشناسان تغذیه از بوفه مدارس/ گزارش تخلفات احتمالی به وزارت بهداشت

به گزارش سلامت نیوز، دکتر احمد اسمعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص نظارت وزارت بهداشت بر بوفه مدارس، گفت: در این زمینه با همکاری وزارت آموزش و پرورش هرساله دستورالعمل‌ نظارت بر بوفه مدارس را مورد بازنگری قرار می‌دهیم و به مدارس ابلاغ می‌کنیم.

وی افزود: بازدید از بوفه مدارس بر عهده مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت است و موارد تخلف را گزارش می‌دهند. خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش هم پای کار آمده است و مربیان بهداشتی قرار است در این بحث نظارتی به وزارت بهداشت کمک کنند.

او تاکید کرد: محدود بودن تعداد نظارت‌ها در کشور و محدود بودن تعداد نیروها به ما اجازه نمی‌دهد به طور متناوب بوفه حدود ۱۰۰ هزار مدرسه را بازدید کنیم اما خود مدارس و انجمن اولیا و مربیان باید در این زمینه به ما کمک کنند؛ زیرا وجود مواد غذایی ناسالم در بوفه مدارس طبیعتا به کودکان آسیب می‌رساند.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یکی از راهکارها برای حل این مشکل، صدور مجوز بازدید از مدارس برای کارشناسان تغذیه در کشور است که با همکاری آموزش و پرورش امسال اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر نیز سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت درخصوص نحوه نظارت بر بوفه مدارس با تاکید بر اینکه کارشناسان مرکز سلامت محیط و کار به صورت دوره‌ای بوفه مدارس را بازرسی و پایش می‌کنند، به ایسنا گفته بود: «حدود ۶ هزار مراقب سلامت در کشور داریم که استخدام وزارت آموزش و پرورش هستند که در این بخش خدمت می‌دهند و حدود ۲۰ هزار کمبود در این زمینه وجود دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha