فیلتر سرسرنگی یکی از تجهیزاتی است که در انواع آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی، پزشکی و دامپزشکی تعدادی از فضاهایی هستند که با خرید فیلتر سرسرنگی از آن در آزمایش‌های خود استفاده می‌کنند. اگر به‌دنبال خرید این نوع از فیلتر هستید و می‌خواهید درباره قیمت فیلتر سرسرنگی بدانید، تا انتها همراه ما باشید.

بررسی مولفه های تاثیرگذار بر قیمت فیلتر سرسرنگی

فیلتر سرسرنگی یکی از تجهیزاتی است که در انواع آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آزمایشگاه‌های تحقیقاتی شیمی، بیوشیمی، زیست شناسی، پزشکی و دامپزشکی تعدادی از فضاهایی هستند که با خرید فیلتر سرسرنگی از آن در آزمایش‌های خود استفاده می‌کنند. اگر به‌دنبال خرید این نوع از فیلتر هستید و می‌خواهید درباره قیمت فیلتر سرسرنگی بدانید، تا انتها همراه ما باشید.

فیلتر سرسرنگی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

فیلتر سرسرنگی یاSyringe Filter ، نوعی فیلتر جدا و خالص کننده مایعات کم حجم است که در انواع آزمایشگاه کاربرد دارد. این فیلترها دو بخش داخلی و خارجی دارند که قسمت داخلی دارای یک لایه فیلتر نازک است و قسمت خارجی دو منفذ کوچک در دو طرف خود دارد.

متخصصان و پژوهشگران آزمایشگاه با خرید فیلتر سرسرنگی محلول‌های مایع تحقیقاتی خود را از ذرات بزرگ‌تر، باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس‌ها، پروتئین‌ها و دیگر آلودگی‌ها پاک‌سازی می‌کنند. دیگر کاربرد این فیلترها در آزمایشگاه‌های بیولوژی و شیمی، فیلتراسیون، جداسازی و حذف‌کردن آلودگی‌های مختلف از نمونه‌های مایع است.

این فیلترها خودشان در دو دسته تولید می‌شوند: فیلترهای استریل و غیر استریل. فیلترهای استریل قابلیت پاک سازی محلول‌ها را از ذرات ناخالص دارند و کاربرد نوع غیر استریل برای فیلتراسیون و خالص سازی عمومی است. همچنین باید بدانید که فیلتر سرسرنگی یکبار مصرف و مبتنی بر غشا است.

به‌طور کلی کاربرد این فیلترها با توجه به نوعشان در دو بخش قابل دسته بندی است:

  • حذف کنندگی انواع ناخالصی
  • استریل کردن محلول‌ها

بررسی مولفه های تاثیرگذار بر قیمت فیلتر سرسرنگی

فیلتر سرسرنگی در چه فضاهایی مورد استفاده قرار می گیرد و تفاوت انواع آن در چیست؟

اگر قصد خرید فیلتر سرسرنگی را داشته باشید می‌دانید که پنج نوع فیلتر سرسرنگی پلی تترا فلوئورو اتیلن، نایلون، پلی وینیلیدین فلوراید، ترکیبی سلولز و استر و فیلتر پلی اتر سولفون در بازار موجود هستند. اما کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است؟

کاربرد هر فیلتر سرسرنگی با توجه به نوع آن متفاوت است. بنابراین در ادامه کاربرد هرکدام را با توجه به نوع آن بررسی می‌کنیم.

  1. فیلترهای سرسرنگی پلی تترا فلوئورواتیلن

فیلترهای پلی تترا فلوئورواتیلن آب گریز و ضد اسید بوده و در برابر حلال‌ها و چسبندگی بالای پروتئین‌ها مقاوم هستند. این فیلترها با توجه به کاربردشان که جداسازی مواد جامد از مایعات است، در آزمایشگاه‌های شیمی آلی و دیگر آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. فیلترهای سرسرنگی نایلون

خرید فیلتر سرسرنگی نایلون مناسب آن دسته آزمایشگاه‌هایی است که نیاز به خالص سازی مایعات غیر اسیدی یا نمونه‌های HPLC و GC دارند. این نوع از فیلترها قدرت جذب بالایی دارند و در به‌دلیل استحکام بالای خود انعطاف پذیر و مقاوم در برابر خراشیدگی هستند.

بررسی مولفه های تاثیرگذار بر قیمت فیلتر سرسرنگی

  1. فیلترهای سرسرنگی پلی وینیلیدین فلوراید

فیلترهای سرسرنگی PVDF یا پلی وینیلیدین فلوراید، بالاترین سطح عملکرد را برای خالص سازی دارد. این فیلترها در دو نوع آبدوست و آبگریز وجود دارند که آن‌ها را برای انجام آزمایش‌های مختلف منعطف کرده است. کاربرد این فیلترها در آزمایشگاه‌هایی است که نمونه‌های بیولوژیکی عمومی را فیلتر می‌کنند یا پروتئین‌ها را به میزان بالا بازیابی می‌کنند.

  1. فیلترهای سرسرنگی ترکیب سلولز و استر

فیلتر سرسرنگی MCE ترکیبی از الیاف‌های سلولزی و نیترات سلولز است که آب دوست بوده و از نظر مکانیکی پایدار است. خرید فیلتر سرسرنگی MCE مناسب آزمایشگاه‌هایی است که نیاز به ظرفیت بارگیری بالا دارند.

  1. فیلترهای سرسرنگی پلی اتر سولفون

فیلترهای سرسرنگی PES یا فیلترهای پلی اتر سولفون آبدوست هستند و به‌دلیل استفاده از پلی اتر سولفون در ساختار خود غشایی همه کاره برای جداسازی ناخالصی محلول‌ها و استریل کردن آن‌ها است.

این نوع از فیلتر در آزمایشگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نیاز به فیلتراسیون محلول‌های آبی و حذف ذرات ریز، باکتری‌ها و قارچ‌ها از آن‌ها دارند.

چه مواردی قیمت فیلتر سرسرنگی را تعیین می کنند؟

قیمت فیلترهای سرسرنگی با توجه به ویژگی‌ها و نوع ساختاری آن‌هاه متفاوت است؛ اما به‌طور کلی عوامل زیر قیمت این محصول را تعیین می‌کنند:

  • شرکت تولید کننده فیلتر
  • وارداتی یا داخلی بودن فیلتر
  • جنس فیلتر
  • استریل بودن یا نبودن آن

در هنگام خرید فیلتر سرسرنگی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می‌خواهید فیلتر سرسرنگی تهیه کنید، توجه به نکات زیر کمک می‌کند تا خریدی مطمئن داشته باشید و به کیفیت دلخواه آزمایش‌های خود برسید.

  • ظرفیت جذب مناسب
  • اندازه مناسب
  • آبدوست یا آبگریز بودن فیلتر

بررسی مولفه های تاثیرگذار بر قیمت فیلتر سرسرنگی

لیان آزمای بهار تامین کننده انواع فیلتر سرسرنگی

وجود ناخالصی و آلودگی در نمونه‌های آزمایشگاهی می‌تواند تاثیرات به‌نسبت مخربی را روی نتایج آزمایش بگذارد. به‌همین دلیل محققان و پژوهشگران آزمایشی با استفاده از فیلترهای سرسرنگی محلول‌ها را از وجود ناخالصی و آلودگی خالص و جدا می‌سازند.

تامین کنندگان مختلفی وجود دارند که نیاز بازار را نسبت به انواع فیلتر سرسرنگی تامین می‌کنند اما از آن‌جایی که کاربرد این فیلترها در بسیاری از آزمایش‌ها تاثیرگذار است، باید نسبت به تهیه آن حساسیت داشته باشید. لیان آزمای بهار یکی از تامین کننده‌های معتبر این محصول است که با خرید فیلتر سرسرنگی از آن دیگر نگرانی بابت کیفیت محصولات خریداری شده خود نخواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha