توانایی تشخیص سرطان پوست با استفاده از نرم افزار هوش مصنوعی (AI) به سرعت بهبود یافته است.

تشخیص 100 درصدی سرطان پوست با کمک هوش مصنوعی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی تحقیقات جدیدی که در یک کنفرانس پزشکی در برلین ارائه شد، نشان می‌دهد که این فناوری هوش مصنوعی اکنون دارای نرخ 100 درصدی برای ملانوم، جدی‌ترین شکل سرطان پوست است.

در این مطالعه، محققان بیش از 220 هزار بیمار مشکوک به سرطان پوست را طی 2تا 1سال ارزیابی کردند. نرم افزار جدید علاوه بر شناسایی تمام 59 مورد ملانوم، 99.5 درصد در تشخیص همه سرطان های پوست دقت داشت وتنها 1 مورد از 190 مورد را از دست داد. این نرم افزار در شناسایی ضایعات پیش سرطانی 92.5 درصد مؤثر بود.

دکتر کاشینی اندرو ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت : نشان داده است که چگونه هوش مصنوعی با دقت بالا و به سرعت در حال بهبود و یادگیری است که مستقیماً به بهبود تکنیک‌های آموزشی هوش مصنوعی و کیفیت داده‌های مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی نسبت داده می‌شود.

اندرو افزود: "آخرین نسخه نرم افزار بیش از هزار مورد مشاوره حضوری را در بخش مراقبت های ثانویه بین آوریل 2022 و ژانویه 2023 ذخیره کرده است و زمان بیشتری را برای بیمارانی که نیاز به توجه فوری دارند آزاد می کند. این سومین نسخه از این نرم افزار هوش مصنوعی است. اولین مورد در سال 2021 آزمایش شد و تقریباً 86 درصد ملانوم ها، 84 درصد از همه سرطان های پوست و 54 درصد ضایعات پیش سرطانی را در آن زمان شناسایی کرد.

اندرو همچنین گفت: "تحقیقات بیشتر با نظارت بالینی مناسب ممکن است امکان استقرار هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار تریاژ فراهم کند.با این حال، هر مسیری باید مقرون به صرفه بودن را نشان دهد و هوش مصنوعی در حال حاضر یک ابزار مستقل در درماتولوژی نیست.

با این حال، محققان گفتند که هوش مصنوعی نباید به عنوان یک ابزار تشخیص مستقل بدون حمایت یک متخصص پوست استفاده شود.

در میان موارد کارسینوم سلول بازال، هوش مصنوعی یک مورد را از دست داد. این مورد توسط یک "شبکه ایمنی" متخصص پوست شناسایی شد که بر نیاز به نظارت بالینی تاکید دارد.

دکتر ارشاد زکی ، یکی از نویسندگان این مطالعه، متخصص پوست گفت: «ما می خواهیم تأکید کنیم که هوش مصنوعی نباید به عنوان یک ابزار مستقل در تشخیص سرطان پوست استفاده شود و هوش مصنوعی جایگزینی برای متخصصان پوست مشاور نیست.

یافته های این مطالعه روز چهارشنبه در نشست آکادمی اروپایی پوست و ونورولوژی در برلین ارائه شد. یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha