رییس جمعیت هلال احمر از آمادگی و رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه جهت مداوای مجروحان خبر داد و گفت: در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز یک کشتی و یک هواپیما آماده ارسال است.

رایزنی برای ارسال بیمارستان‌های سیار و اعزام تیم پزشکی ایران به غزه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر پیرحسین کولیوند و با حضور در تجمع کادر بهداشت و درمان و امدادگران و داوطلبان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و مراکز درمانی غزه، گفت: مدتها است که با همتایان خود در کشورهای مختلف مخصوصا در کشورهای دارای مرز مشترک با فلسطین در حال مذاکره هستیم که بتوانیم اقلام امدادی، دارویی و غذایی را ارسال کنیم‌.

وی افزد: آمادگی ارسال بیمارستان‌های سیار و تیم‌های پزشکی را داریم که برای مداوای مجروحین و مصدومین اعزام شوند.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: شب گذشته با رئیس کمیته صلیب سرخ، دبیر کل و رییس هلال احمر مصر مجدد گفت‌وگو کردم چون باید عملیاتی وارد میدان شوند. اقدام شب گذشته و حمله به بیمارستان نقض آشکار حقوق بشر بود که پیش‌تر هم به کرات توسط رژیم غاصب انجام شده بود و دیگر قابل تحمل نیست.

کولیوند گفت: حمله به کادر درمان و بیمارستان‌ها از نظر کنوانسیون‌ها ممنوع است و به عنوان جنایت جنگی محسوب می‌شود و جرم آشکاری است که دنیا باید علیه آن اقدام کند.

او تاکید کرد: تعداد خیلی زیادی از همکاران امداد و نجات، پزشکان و پرستاران داوطلب ثبت نام کردند و آماده اعزام هستند و این موضوع را حتی در قالب کلیپ‌های کوتاه به ما اعلام کردند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: ما در حال رایزنی هستیم تا سریعا این اعزام صورت گیرد.

کولیوند ادامه داد: در زمینه دارو و تجهیزات یک کشتی و یک هواپیما آماده ارسال است و عموما داروهای مورد نیاز برای شرایط اورژانس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha