ایزابل دفورنی، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز صبح روز چهارشنبه گفت: «ما به مناطق آتش بس نیاز خواهیم داشت . در بحبوحه درگیری بین حماس و اسرائیل صدها نفر کشته شدند. هر دو اردوگاه یکدیگر را مسئول این حمله می‌دانند : حماس اسرائیل را به هدف قرار دادن بیمارستان متهم می‌کند، در حالی که ارتش اسرائیل اطمینان می‌دهد که این حمله موشکی از سوی جهاد اسلامی، یک گروه مسلح فلسطینی بوده است.

پزشکان بدون مرز : سیستم سلامت در غزه به زودی فرو می پاشد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرانس اینفو ایزابل دفورنی توضیح می‌دهد که «مناطق آتش‌بس» هم در شمال غزه، جایی که هیچ‌کس نمی‌تواند از خود محافظت کند و هم در جنوب برای موفقیت در ایجاد امدادرسانی مناسب ، ضروری خواهد بود .

انجمن هیچ تلفاتی را در میان تیم‌های خود گزارش نمی‌کند، اما یکی از جراحان MSF در زمان اعتصاب در اتاق عمل بود. رئیس انجمن که تصریح می کند «این اولین بار نیست که بیمارستانی آسیب می بیند» و می گوید: « سقف بلوک فروریخته، همه جا خرده شیشه» و «مردم زیادی» آمده اند.

به گفته وی، در حال حاضر حدود بیست آمبولانس نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند.

با وجود ادامه مذاکرات سازمان ملل، ارسال کمک های بشردوستانه همچنان در گذرگاه های مرزی غزه مسدود است. رئیس MSF توضیح می دهد: «قبل از درگیری، روزانه 400 کامیون وارد غزه می شد ، به ویژه برای تامین تجهیزات بیمارستان ها. ایزابل دفورنی معتقد است :« با کمبود آب، سوخت و به زودی غذا ، «سیستم سلامت در حال فروپاشی است»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha