نتایج تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت واقعا باورنکردنی است. این سم حیرت برانگیز به راحتی چین و چروک های حاصل از افزایش سن را محو می کند و برای شما چهره ای جوان تر و شاداب تر می سازد. اما برای هر تازه کاری که می خواهد این روش را امتحان کند، دانستن مناطق خطرناک ضرورت دارد. مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس موضوع مهمی است که متخصصان زیبایی قبل از تزریق با زیباجویان عزیز در مورد آن صحبت می کنند. اما اگر از این مناطق بی خبر هستید، احتمال تزریق اشتباه توسط متخصصان بی تجربه پابرجاست.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس + 7 تا از خطرناک ترین ها

تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه بسیار خطرساز است و باعث بروز مشکلات ناخواسته مانند فلج عضلات صورت، افتادگی پلک و ناهماهنگی اجزای صورت می شود. اگرچه اثرات بوتاکس موقتی است، اما تزریق اشتباه ممکن است منجر به مشکلات برگشت ناپذیر نیز شود.

اگر به آموزش های تزریق بوتاکس علاقه دارید آموزش زاویه فک مردانه را مطالعه فرمایید.

کجاها نباید تزریق بوتاکس انجام شود؟ 7 منطقه خطرساز

با تزریق بوتاکس، شاهد فلج سازی عضلات هدف هستید. پس می توانید حدس بزنید به دلیل سروکار بودن بوتاکس با عضلات، احتمال بروز چه مشکلاتی وجود دارد. در حالی که روش های دیگر زیباسازی مانند ژل های اسید هیالورونیک تنها به پر کردن نواحی تو خالی کمک می کنند.

به طور کلی، نواحی گفته شده در زیر به عنوان مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس به حساب می آیند:

  1. لایه بالایی پوست

سم بوتاکس باید مستقیما به عضله هدف تزریق شود. تزریق آن به لایه های پوستی، هیچ فایده ای ندارد و عملا پولتان هدر رفته است.

  1. اطراف یا ناحیه لب

یکی از رایج ترین خواسته ها برای خلق زیبایی چهره، بزرگ کردن لب ها است. اگرچه ممکن است تزریق بوتاکس موجب حجیم بنظر رسیدن لب ها شود، اما تزریق آن در این ناحیه درست نیست! در اطراف دهان و لب شریان های زیادی وجود دارد که کار خونرسانی به لب ها را انجام می دهد. اگر طی تزریق آسیب ببیند، با عوارضی مانند سندرم عضلات تنبل روبرو می شوید.

  1. ماهیچه های چانه

این نواحی نیز خارج از نقاط مناسب تزریق بوتاکس است. اما باز هم برخی متخصصان ریسک می کنند و برخلاف هشدارهای فراوان تزریق را انجام می دهند. با یک اشتباه احتمال بروز تغییر حالت لب ها، لبخند کج و دیگر تغییرات ناخوشایند وجود دارد.

  1. بینی

شریان های پشت بینی با تمام اجزای صورت در ارتباط است. پس اگر تزریق در این ناحیه به درستی انجام نشود، احتمال مشکلات ناگوار مانند نابینایی چشم ها وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می شود از تزریق بوتاکس در این ناحیه به شدت پرهیز کنید.

  1. عضلات چشم

یکی دیگر از مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس عضلات چشم است. ماهیچه های چشم در پلک پایین و بالا قرار دارند و کارشان، باز و بسته کردن چشم ها است. همچنین به هدایت اشک هنگام گربه کمک می کند. در صورت برخورد بوتاکس با این عضلات، افتادگی پلک و دیگر مشکلات حساس رخ می دهد. به همین خاطر، سعی کنید سم بوتولینوم را نزدیک پلک ها تزریق نکنید.

  1. شریال تمپورال سطحی

این ناحیه همراه با شریان های گیجگاهی جز نقاط ممنوعه هستند. زیرا بسیار نزدیک به چشم قرار دارند.

  1. عضله فرونتالیس

این عضله نزدیک به خطوط افقی پیشانی است و وظیفه بالا نگه داشتن ابروها را دارد. در صورت تجویز نادرست بوتاکس، شخص برای مدتی با حالت عبوس و اخمو روبرو می شود.

مناطق ممنوعه صورت

کاربردهای تزریق بوتاکس؛ از پزشکی تا زیبایی

قبل از این که در مورد خطرات احتمالی بوتاکس صحبت کنیم، خوب است با کاربردهای رایج آن آشنا شوید. تزریق سم بوتولینوم در حوزه زیبایی و پزشکی بسیار محبوب و پراستقبال است و به عنوان شل کننده عضلانی برای اهداف مختلف استفاده می شود.

1.کاربرد پزشکی

تزریق بوتاکس در برخی نواحی بدن موجب استراحت کردن عضلات می شود و از بروز برخی علائم بیماری می کاهد. در موارد زیر با مهم ترین کاربردهای پزشکی تزریق بوتاکس آشنا می شوید. این موارد جز مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس به حساب نمی آید. اما باید نهایت احتیاط حین تزریق آن ها انجام شود:

  • اختلال عملکرد مثانه
  • درمان میگرن با بوتاکس
  • انقباض چشم
  • تعریق بیش از حد
  • سندرم تنبلی چشم
  • افتادگی بیش از حد پلک
  • دیستونی دهان رحم

معمولا برای مشاهده نتیجه اثربخش لازم به تزریق دوباره بوتاکس است. بعد از مشاهده اثرات آن، در صورت نیاز طی فاصله چند هفته ای برای تزریق دوباره اقدام می کنید. البته بررسی شرایط لازم، وضعیت سلامتی، سن و نظرات شما روی تزریق این ماده تاثیرگذار است.

کاربرد های بوتاکس

2.کاربرد زیبایی

بوتاکس به اندازه ژل های پرکننده برای جوانسازی و زیبایی صورت کاربرد دارد. سم بوتولینوم نوع A از بروز علائم پیری به خوبی جلوگیری می کند و نواقص مربوط به افزایش سن را از بین می برد. در موارد زیر با اهداف زیبایی شناسی این سم آشنا می شوید:

  • حذف خطوط پنجه کلاغی (خطوط کوچک در گوشه چشم)
  • پیشگیری از چین و چروک های نواحی پیشانی
  • خطوط بین دو ابرو و پیشانی
  • اصلاح لبخند لثه ای

جلوگیری از تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه

حال که با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا هستید، وقت آن رسیده در مورد چگونگی تجربه رضایت بخش و تضمین تزریق کاملا ایمن صحبت کنیم. در موارد زیر به چند توصیه در مورد افزایش مهارت ها و ارائه خدمات بهتر می پردازیم:

  • دانش خود را نسبت به آناتومی صورت ارتقا دهید. اگر نسبت به مناطق امن برای تزریق بوتاکس آگاه باشید، احتمال بروز اشتباه در جلسات تزریق کاهش می یابد.
  • به تاریخ انقضا، برچسب سازنده و استانداردهای برند بوتاکس توجه کنید. مطمئن باشید از محصولی ایمن استفاده می کنید که هیچ آسیبی برای شما به همراه ندارد.
  • برای هر منطقه درمانی، دوز مشخصی تزریق می شود. پس بدون توجه به سن و انتظارات بیش از حد، دوز مناسبی برای تزریق در نظر بگیرید.
  • تکنیک تزریق بر پیشگیری از بروز عوارض ناگوار بسیار تاثیرگذار است. بسیار مهم است متخصص شما در مورد اندازه صحیح سوزن، عمق نفوذ و حداکثر مقدار بوتاکس اطلاعات کافی داشته باشد و با خیال راحت تزریق را انجام دهد.

عوارض احتمالی هنگام تزریق بوتاکس در نواحی ممنوعه

تزریق نادرست قطعا عورض ناخوشایندی به همراه دارد و نه تنها اثرا پیری را رفع نمی کند، بلکه ممکن است عوارض گفته شده در زیر رخ دهد:

  • کبودی و تورم برای مدت طولانی
  • افتادگی عضلات مانند افتادگی پلک ها
  • ایجاد عفون در نواحی نادرست بوتاکس
  • بروز مشکلات تنفسی
  • تاری دید و دوبینی
  • بروز سردرد و حالت تهوغ
  • مشکل در تلکم و بلعیدن غذا

توجه به نواحی ممنوعه برای تزریق بوتاکس از سوی پزشک بسیار مهم است. بنابراین برای مشاهده نتایج ایده ال لازم است با متخصص باتجربه و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. همچنین مراجعه به کلینیک های دارای مجوز را فراموش نکنید.

کلام آخر

بوتاکس ایده ای عالی برای رسیدن به اهداف زیبایی و پزشکی است که با کمک شل شدن عضلات رفع می شود. این ماده از علائم پیری به خوبی پیشگیری می کند و برای رفع مشکلات مربوط به اسپاسم عضلانی بهترین پیشنهاد است. اما برای تضمین موفقیت آمیز بودن این ایده، آشنایی با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس و تزریق بر پایه تکنیک های جدید ضروری است.

در حقیقت تنها متخصصان زیبایی می توانند با به روزرسانی دانش خود و رعایت تمام قوانین ایمنی از تزریق نادرست و عوارض ناخوشایند پیشگیری کنند و با تکمیل دانش، بهترین خدمات را ارائه دهند. آموزش تزریق بوتاکس دکتر بیدکی یکی از جدیدترین و کامل ترین دوره های آموزشی است که به پزشکان کمک می کند این روش محبوب زیبایی را با کمترین تهاجم و عوارض انجام دهند و نحوه تزریق و نکات کلیدی آن را به خوبی آموزش ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha