سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 362559

بسیاری از مردم از اوایل قرن یازدهم استفاده از زرده‌ تخم‌مرغ را برای تقویت مو شروع کردند. از آن تاریخ قرن‌ها گذشته است و هنوز بعضی از افراد از زرده و حتی سفیده‌ تخم‌مرغ برای موهای خشک یا آسیب‌دیده استفاده می‌کنند؛ چرا که معتقدند مواد مغذی که به‌طور طبیعی در زرده‌ تخم‌مرغ وجود دارند، همان مواد مغذی موجود در موهای سالم و براق هستند.

فواید زرده تخم مرغ برای موها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، زرده‌ تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین از جمله بیوتین (ویتامین B7)، فولات (ویتامین B9)، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین E است. در این مطلب به نقل از «دیجی‌کالا مگ» به بررسی فواید زرده تخم‌ مرغ برای مو می‌پردازیم.

فواید زرده تخم مرغ برای موها ۱ از موهای شما در برابر آسیب‌دیدگی محافظت می‌کند| زرده‌ تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌هایی است که مو را در برابر آسیب مقاوم‌تر می‎‌کنند. این ماده به‌دلیل ترکیب منحصربه‌فرد ویتامین‌های خود می‌تواند یک غذای فوق‌العاده عالی برای موهای شما باشد. ویتامین A، ویتامین E، بیوتین و فولات فقط تعدادی از مواد مغذی مهمی هستند که محققان آن‌ها را با سلامت مو مرتبط می‌دانند.

۲ باعث رشد سریع‌تر موها می‌شود| بعضی از طرفداران درمان‌های طبیعی ادعا می‌کنند که استفاده موضعی از زرده‌ تخم‌مرغ روی پوست سر و مو می‌تواند ریشه‌ مو را با مواد مغذی آغشته و رشد آن را تحریک کند. درنتیجه، موهای جدید قوی‌تر هستند و کمتر در معرض شکستگی و ریزش قرار می‌گیرند. هنگامی که ریزش مو کاهش می‌یابد، موهای سر پرپشت‌تر می‌شوند و حتی به نظر می‌رسد که سریع‌تر در حال رشد هستند.

۳ به رفع خشکی مو کمک می‌کند| پروتئین یکی از مهم‌ترین عناصر موجود در زرده‌ تخم‌مرغ است که می‌تواند به تغذیه‌ مو و براق شدن آن کمک کند. زرده همچنین چربی بالایی دارد و به همین دلیل نرمی مو را افزایش می‌دهد. در هر ۱۰۰ گرم زرده‌ تخم‌مرغ حدود ۲۶/۵ گرم چربی یافت می‌شود. چربی خاصی به‌نام لسیتین (Lecithin) در تخم‌مرغ وجود دارد که به مرطوب کردن مو کمک می‌کند. این چربی همچنین یکی از اجزای تشکیل‌دهنده‌ محصولات مراقبت از مو محسوب می‌شود. از این‌رو، بعضی از کارشناسان استفاده از زرده‌ تخم‌مرغ را برای بهبود موهای خشک و آسیب‌دیده توصیه می‌کنند.

آیا استفاده از سفیده‌ تخم‌مرغ هم برای موها مفید است؟

گروهی از متخصصان حوزه‌ زیبایی بر این باورند که استفاده از سفیده‌ تخم‌مرغ هم می‌تواند ظاهر و سلامت موها را بهبود بخشد. سفیده‌ تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و مقدار زیادی ویتامین مثل ریبوفلاوین (ویتامین B2) و نیاسین (ویتامین B3) دارد. این مواد مغذی همگی در رشد موها نقش دارند. همانند زرده‌ تخم‌مرغ، تحقیقات زیادی در مورد فواید سفیده تخم‌مرغ برای موها انجام نشده است. با این حال، بعضی از افراد از سفیده به‌عنوان شفاف‌کننده‌ مو استفاده می‌کنند، چون حاوی آنزیم‌هایی است که می‌توانند بقایای محصولات آرایشی و بهداشتی و انواع آلودگی‌ها را از روی موها پاک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha