«لیمو ریزمعدنی‌هایی به آب اضافه می‌کند و این امر وضعیت آب‌رسانی بدن راــ که در ماه‌های سرد بسیار دشوار است‌ــ افزایش می‌دهد»

 آیا واقعا نوشیدن روزانه آب و لیمو برای سلامتی مفید است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، انداختن چند تکه لیمو در آب و نوشیدن ترکیب آب و لیمو این روزها بسیار متداول شده است. اما آیا این نوشیدنی واقعا برای سلامتی مفید است؟

آوریل وایلز، متخصص تغذیه در کارولینای شمالی، می‌گوید: «شبکه‌های اجتماعی نوشیدن آب حاوی لیمو را توصیه می‌کنند. بسیاری مدعی‌اند که این کار به کاهش وزن، بهبود سلامت پوست، هضم غذا و متعادل کردن سطح پ‌هاش (PH) بدن کمک می‌کند.» اما به گفته او، تنها برخی از این ادعاها درست و برخی دیگر نادرست‌اند.

آب حاوی لیمو ویتامین سی دارد

امیلی تیلز، متخصص تغذیه از نیویورک، می‌گوید: «لیمو منبع عالی ویتامین سی است که به تقویت ایمنی کلی بدن کمک می‌کند، به‌خصوص در فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا

به گفته او، «لیمو ریزمعدنی‌هایی به آب اضافه می‌کند و این امر وضعیت آب‌رسانی یا هیدراته شدن بدن راــ که در ماه‌های سرد بسیار دشوار است‌ــ افزایش می‌دهد.»

تیلز همچنین تاکید می‌کند: «با این حال، باید در مورد نوشیدن بیش از حد آب‌ لیمو محتاط باشیم، زیرا اسیدیته آن مینای دندان را از بین می‌برد و حساسیت ایجاد می‌کند.»

وایلز می‌گوید: «ویتامین سی موجود در لیمو چندان زیاد نیست، اما باید بدانیم که ویتامین سی، در حمایت از سلامتی مغز، پوست، قلب، استخوان و سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.»

ترکیب آب و لیمو آب‌رسانی بدن را افزایش می‌دهد

وایلز گفت: «ترکیب آب و لیمو برای افزایش هیدراتاسیون کافی عالی است. لیمو به آب طعم می‌بخشد و آن را جایگزینی لذت‌بخش برای نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر می‌کند.»

ریچل ریچاردسون، متخصص تغذیه در کارولینای شمالی، توصیه می‌کند: «علاوه بر اینکه لیمو را روی آب فشار می‌دهید تا عصاره آن اضافه شود، به افزودن ریحان و نعنای تازه به آب هم فکر کنید، زیرا این ترکیب مفید است. برای درست‌ کردن آب ضدالتهابی مقداری زنجبیل، زردچوبه یا چای سبز دم و به آن اضافه کنید.»

او تاکید می‌کند: «خلاق باشید و با سلیقه و شهودتان پیش بروید.»

آیا هر روز باید ترکیب آب و لیمو بنوشیم؟

وایلز گفت: «نوشیدن یک لیوان آب و لیمو یک یا دو بار در روز اشکالی ندارد. اما اگر مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید معده دارید، ممکن است علائم را بدتر یا تشدید کند.»

وایلز همچنین تاکید کرد که نوشیدن مقدار زیاد آب لیمو می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند یا به حساسیت به این مرکبات رایج منجر شود.

ریچاردسون در این زمینه توصیه می‌کند: «میوه‌ها، گیاهان یا ریشه‌هایی را که برای طعم دادن به آبتان استفاده می‌کنید، تغییر دهید و فقط به رعایت یک عادت سالم و همیشگی بسنده نکنید.»

او در مورد اضافه کردن پوست لیمو که به صورت درسته یا رنده شده به آب هشدار داد و خاطرنشان کرد: «پوست لیمو حاوی مقدار زیادی آفت‌کش‌ گیاهی طبیعی برای محافظت از داخل میوه است که به التهاب شدید و مشکلات کلیوی در برخی افراد منجر می‌شود.»

او پیشنهاد می‌کند که لیموها را پوست بکنیم و از پوست آن‌ها برای خوشبو و مطبوع‌ کردن فضای خانه و کار استفاده کنیم.

وایلز می‌گوید: «اگرچه لیمو همه ادعاهای بهداشتی را براورده نمی‌کند، اما بخشی از رژیم غذایی سالم به شمار می‌رود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha