مراسم رونمایی از برنامه پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر ، مراقبت موثرتر با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

اندازه گیری فشارخون و قندخون افراد ۱۸ تا ۴۰ سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مراسم رونمایی از برنامه پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر؛ روز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

کوروش اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت، به تشریح جزئیات ارزیابی قندخون و فشارخون هموطنان در سنین ۱۸ تا ۴۰ سال پرداخت و گفت: مواردی که از فشارخون و دیابت در نظام مراقبت PHC شناسایی شدند، شاخص مراقبت و کنترلی بسیار بالاتر از مواردی است که وارد سامانه نشده‌اند و همین اهمیت این موضوع را صد چندان می‌کند.

وی افزود: هدف اصلی این برنامه افزایش سواد سلامت، ارتقای پرونده الکترونیک، پایش مراجعه و اتصال برنامه‌های سلامت با جمعیت است که شاخص بهره‌مندی جامعه افزایش یابد. این کار سبب می‌شود مردم علاوه بر خدمات دیابت و پرفشاری خون از سایر خدمات هم بهره‌مند شوند و در گام اول کنترل بیماری را خواهیم داشت و سپس شاخص تکمیل پرونده الکترونیک تحقق می‌یابد و بعد از ۱۵ دی ماه این افراد بر اساس دستورالعمل‌های کنترل فشارخون و دیابت پیگیری و نظارت می‌شوند.

مجری برنامه پویش ملی سلامت، گفت: پیش بینی ما این است که در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۹۳ شهر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده این بیماریابی برای ۱۰۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال انجام شود که جمعیتی بالغ بر ۲۶ میلیون نفر هستند و برای سایر مناطق کشور هم که جمعیتی بالغ بر ۲۸ میلیون نفر دارند هدف گذاری تا ۱۵ دی ماه این است که ۷۰ درصد این جمعیت پوشش داده می‌شوند و در مجموع ما در ۵۴ میلیون نفر جمعیت، این پویش را خواهیم داشت که امیدواریم بر اساس اهداف از پیش تعیین شده بتوانیم شاخص پرونده الکترونیک و پوشش خدمات را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: در موازات این برنامه پوشش خدمات دارویی را هم خواهیم داشت که برنامه‌های آن هم متعاقباً اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha