تزریق بوتاکس علاوه بر رفع چروک های پیشانی و رفع خط اخم باعث کاهش سر دردهای میگرنی نیز می شود. تزریق بوتاکس معمولاً 30 تا 50 درصد از سر دردهای میگرنی را کاهش می دهد.

آیا تزریق بوتاکس برای درمان سردرد و میگرن کارساز است ؟

نقاط تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

به گزارش سلامت نیوز، دکتر پونه دورودی کوچینک سلامت و زیبایی نوشت: نقاط های تزریق بوتاکس برای کاهش میگرن شامل پیشانی، شقیقه ها، پشت سر، بالای گردن و شانه ها است. تزریق بوتاکس کمتر از 10 دقیقه طول می کشد.

مزایای درمان میگرن با تزریق بوتاکس

با تزریق بوتاکس به ناحیه شقیقه ها و گردن برای درمان میگرن می توان به کم شدن حملات میگرنی،کمتر شدن سر درد و گردن درد اشاره کرد.

تعداد جلسات تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

هر 12 هفته یک بار باید تزریق بوتاکس در اطراف سر و گردن انجام شود تا سردرد های میگرنی کاهش یابد. ممکن است اگر در یک نقطه خاص سر درد میگرنی بیشتر است، ممکن است نیاز به تزریق بوتاکس در جلسات بیشتری داشته باشید.

ماندگاری اثر تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

بوتاکس معمولا 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد. البته بیمارانی هستند که تزریق بوتاکس در آن ها مدت طولانی تر، بین 4 تا 6 ماه ودر برخی افرادکوتاه تر، حدود 2 ماه ، طول می کشد.

مراقبت های بعد از بوتاکس میگرن

  • به مدت 24 تا 48 ساعت از فعالیت های شدید خودداری کنید.
  • از گرمای بیش از حد خودداری کنید.
  • تا چهار ساعت نباید پس از تزریق بوتاکس دراز بکشید.
  • تا 4 ساعت به محل تزریق بوتاکس آب نزنید.
  • از کشیدن سیگار و خوردن مشروبات الکلی پرهیز کنید.

نظر بیماران در مورد بوتاکس میگرن چیست ؟

طبق گفته بیمارانی که تزریق بوتاکس برای درمان سردردهای میگرنی در دو نوبت انجام دادند به کاهش ۵۰ درصدی سر درد در ماه رسیدند. پس از گذراندن پنج دوره درمان، این میزان به حدود ۷۰ درصد از افراد افزایش یافت.

بهترین نوع بوتاکس برای میگرن

بوتاکس برندهای مختلفی دارد که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ولی از نظر کارآیی همه شبیه به هم هستند و یک کار را انجام می دهند با توجه به نوع پوست هر فرد، یک نوع برند بوتاکس با آن سازگاری دارد به همین علت برخی از افراد ترجیح می دهند از برند خاصی برای تزریق استفاده کنند. برخی از مشهورترین برندهای بوتاکس در ایران شامل موارد زیر هستند: دیسپورت، زئومین و نورنوکس بهترین برند کره ای بوتاکس در ایران است.

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

یکی از سوالات پر تکرار بیماران هزینه بوتاکس در درمان میگرن است، در این مورد نمی توان قیمت مشخصی را برآورد کرد زیرا هزینه درمان به موارد بسیاری مانند میزان تزریق، وسعت ناحیه درمان، میزان دستمزد پزشک و برند بوتاکس تزریق شده، بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha