یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 363097

عسل و سیاه دانه  سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و فواید زیادی برای کاهش التهاب بدن، بیماری‌های گوارشی و وضعیت کبد دارند  

ترکیب معجزه‌آسای عسل و سیاه دانه

به گزارش سلامت نیوز، عسل و سیاه دانه دو اجزای معجزه‌آسا در دنیای مواد غذایی سالم هستند. این دو ماده غذایی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. در این مطلب به نقل از «چی شی» به بررسی خواص عسل و سیاه دانه ناشتا خواهیم پرداخت.

ترکیب معجزه‌آسای عسل و سیاه دانه خواص آنتی‌اکسیدانی| از جمله مواد معجزه‌آسا در سیاه دانه و عسل، موادی چون تیموکینون، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها هستند. این مواد با قدرت بالای آنتی‌اکسیدانی خود، ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های مختلف، به خصوص بیماری چاقی، تقویت می‌کنند.

مبارزه با التهاب و سموم بدن| سیاه دانه و عسل نه تنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، بلکه به میزان قابل توجهی از فیتوکمیکال‌ها نیز غنی‌اند. این مواد طبیعی توانایی کاهش التهاب در بدن را دارند و همچنین در دفع مواد زائد و سمی از بدن موثر هستند. سیاه دانه و عسل با خواص آنتی‌اکسیدانی و فیتوکمیکالی که دارند، می‌توانند به پاک‌سازی بدن از چربی‌های زائد کمک زیادی کنند. این چربی‌ها که معمولا اشباع شده و برای سلامت مضر هستند، با استفاده از این دو ماده معجزه‌آسا از بدن دفع می‎شوند.

اثرات بر سطح قند و گلوکز خون| یکی از ویژگی‌های بارز سیاه دانه و عسل کاهش سطح قند و گلوکز خون است. این دو ماده علاوه بر کاهش شاخص‌های تری‌گلیسرید، بر چربی‌سوزی بدن نیز تأثیر مثبت دارند.

تسکین درد قاعدگی|سیاه دانه با قابلیت تسکین دردی که دارد، یک گزینه عالی برای کاهش دردهای قاعدگی است. طبق بررسی در منابع طب سنتی، شما می‌توانید با ترکیب این ماده با آب گرم و افزودن کمی عسل، به تسکین دردهای قاعدگی کمک کنید.

مفید برای بیماری‌های گوارشی| اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، مثلاً زخم معده یا تورم در معده و روده دارید، پزشکان سنتی شما را به مصرف عسل و سیاه دانه ارجاع می‌دهند. این دو محصول طبیعی نه تنها خواص ضد التهابی دارند بلکه به دفع سموم و از بین بردن باکتری‌های مضر در روده نیز کمک می‌کنند. پس توجه به این نکته که این دو محصول را با هم استفاده کنید، می‌تواند به تعادل سلامت شما کمک زیادی کند.

بهبود وضعیت کبد| اگر مشکلات کبدی دارید، مثل نارسایی کبد، می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید، و از گوشه دیگری از خواص این دو ماده غذایی معجزه‌گر بهره‌مند شوید. هم عسل و هم سیاه دانه دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که در دفع سموم از بدن و پاک‎سازی کبد تاثیر مثبتی دارند. همچنین، مصرف آن‎ها به صورت ناشتا می‌تواند به کاهش وزن و بهبود کلی وضعیت کبد شما کمک کند. اما نکته مهم این است که قبل از شروع به مصرف، حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha