استفاده از روغن دانه برای سلامت روده گامی عالی در جهت اتخاذ یک سبک زندگی سالم است.

برای کاهش کلسترول و سلامت روده کدام روغن ها مناسبند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، اگر در تلاش برای یافتن ترکیب مناسبی از مواد برای استفاده در غذای خود هستید تا نفخ را کاهش دهید، باید به دنبال محصولاتی باشید که باعث التهاب در بدن شما می شوند و آن ها را محدود کنید. با نگاهی دوباره به روغنی که استفاده می کنید شروع کنید! تحقیقات نشان می دهد که روغن دانه ها در تنظیم التهاب در بدن بسیار بهتر از روغن های گیاهی است و در نتیجه سلامت روده را ارتقا می دهد.

جالب اینجاست که روغن دانه کتان نه تنها برای روده عالی است، بلکه توانایی کاهش سلول های سرطانی را نیز دارد. این مطالعه که در مجله رسمی اتحادیه انکولوژی بالکان منتشر شد، بیان کرد که روغن دانه کتان از گسترش تومور جلوگیری می کند. مطالعه دیگری که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شد، بیان کرد که روغن دانه کتان فشار خون را کنترل می کند.

روغن دانه چیست؟

روغن دانه ها از منابع گیاهی به ویژه دانه هایی مانند آفتابگردان، کنجد، کتان و کدو تنبل به دست می آیند. روغن دانه‌ها نقش مهمی در آشپزی دارند و طعم فوق‌العاده‌ای به انواع غذاها می‌دهند. گاریما گویال، متخصص تغذیه توضیح می دهد که این روغن حتی ممکن است از برخی جنبه ها بهتر از روغن گیاهی باشد. او می‌گوید: «روغن‌های گیاهی به دلیل محتوای اسید چرب امگا 6 که به طور بالقوه می‌تواند باعث التهاب شود، معمولاً توصیه می‌شود در حد متعادل استفاده شوند»

از طرف دیگر روغن دانه حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که می تواند در تعدیل التهاب مفید باشد. روغن‌های دانه‌های مختلفی وجود دارد و همه آنها کیفیت‌های متفاوتی دارند. روش های پخت و پز، ترجیحات آشپزی و نگرانی های بهداشتی متفاوتی وجود دارد و همه آنها مزایای خاص خود را دارند. یک اندازه برای همه وجود ندارد، در نظر گرفتن تعادل کلی اسیدهای چرب رژیم غذایی بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از طیف وسیعی از روغن های پخت و پز به مصرف متعادل چربی های مهم دست یابید.

بهترین روغن دانه برای داشتن روده سالم

قبل از استفاده از روغن ها در پخت و پز، مهم است که در مورد پایداری آنها بدانید. معمولاً برای یک آشپزی سالم، گرم کردن چند روغن برای مدت طولانی ممکن است چندان ایده‌آل نباشد.

1. روغن بذر کتان

روغن بذر کتان به خاطر اسیدهای چرب امگا 3 خود معروف است که می توان از آن در سس های سالاد استفاده کرد و روی غذاهای آماده ریخت. این روغن همه کاره است. روغن بذر کتان فواید سلامتی دارد که از مدیریت وزن و باروری گرفته تا سلامت مو را شامل می شود.

2. روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل طعمی غنی به سالادها و سوپ ها می دهد و می تواند به بهبود طعم کلی غذا کمک کند.

3. روغن دانه کنجد

سزامول و سزامینول، دو آنتی اکسیدان سالم برای قلب، به وفور در روغن دانه کنجد وجود دارند و ممکن است مزایای زیادی برای سلامت بدن شما داشته باشند.

4. روغن دانه گیاه گلرنگ

از این دانه ها برای تهیه روغن گلرنگ استفاده می شود. نسبت اسیدهای چرب غیراشباع آن بیشتر و میزان چربی اشباع آن کمتر است.

5. روغن دانه آفتابگردان

روغن تخمه آفتابگردان گزینه خوبی برای حمایت از سلامت روده است زیرا چربی اشباع کم و ویتامین E بالایی دارد.

6. روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه را می توان در مواد غذایی با حرارت کم یا بدون حرارت استفاده کرد. آنها به کاهش التهاب و بهبود سلامت روده کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha