وزیر بهداشت گفت: در برخی از رشته‌ها در منطقه مرجعیت علمی را کسب کرده‌ایم و ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی داخلی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

تولید ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی داخل توسط شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در مراسم اولین همایش مرجعیت علمی گفت: در اسناد بالادستی موضوع مرجعیت علمی دیده شده است. در سند چشم انداز ترسیمی از مرجعیت علمی ذکر شده است.

به گفته وی تولید علم و توسعه نوآوری، ارتقای جایگاه جهانی از جمله اهداف کشور در زمینه مرجعیت علمی خواهد بود. موضوعات پژوهشی مختلف باید تدوین شود و باید از ایده های خلاقانه استقبال کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: در بحث مرجعیت علمی باید از فناوری و فرآورده های خوب تمدن غرب استفاده صحیحی کرد. الان باید از پتانسیل علم و فناوری و نظرات دانشمندان دیگر کشورها استفاده کرد.

عین اللهی اضافه کرد: در برخی از رشته ها در منطقه مرجعیت علمی را کسب کرده ایم. در دوران شیوع بیماری کرونا شش نوع واکسن کووید در ایران تولید شده است.

او افزود: در مرجعیت علمی باید توجه بیشتری به تربیت نیروی متدین را در دانشگاه ها کرد و استعداد ها را شناسایی و در منابع درسی و آموزشی منطبق با نیازهای کشور را بازنگری کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ درصد از نیازهای تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تامین می شود. تحول علوم پزشکی و دستیابی به مرجعیت علمی موضوع مهمی است و ایران باید به یک قطب علمی در حوزه پزشکی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha