سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام سرعت گرفتن روند تامین شیرخشک در کشور، گفت: در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک رگولار در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.

توزیع بیش از ۸میلیون قوطی شیرخشک در آبان‌ماه / تشدید بازرسی‌ از داروخانه‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سجاد اسماعیلی درباره آخرین اقدامات انجام شده جهت تامین شیرخشک مورد نیاز کشور، گفت: به دنبال رفع مشکل تامین و تخصیص ارز شیرخشک و اقدام جهت تامین مواد اولیه تولید و همچنین واردات فوریتی، در مجموع ۳۰ روز آبان ماه، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک معمولی(رگولار) در کشور توزیع شد که عددی بی‌سابقه است.

وی افزود: این در حالی که سال گذشته که وضعیت عادی بود، ماهانه بین ۵ تا ۵ میلیون و۵۰۰ هزار عدد قوطی توزیع شده است. به این ترتیب، این افزایش توزیع نشان از افزایش سرعت تامین و توزیع دارد و حاکی از آن است که کمبود شیرخشک رو به پایان است و بازار به سمت اشباع پیش می‌رود.

اسماعیلی همچنین درباره روند تولید شیرخشک به ایسنا گفت: با رفع مشکل ارزی، در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده شیرخشک داخلی به صورت سه شیفت در حال تولید این محصول هستند؛ به طوری که در یک ماهه آبان، ۶میلیون و ۸۰۰ هزار عدد قوطی تولید داشتیم.

وی همچنین به واردات یک میلیون و ۱۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک نیز اشاره کرد و گفت: دو محموله از این شیرخشک‌ها پس از طی مراحل آزمایشگاهی و کنترل کیفیت، در داروخانه‌ها توزیع شده‌اند. همچنین به جهت اشباع بازار و رفع نیاز مصرف‌کننده، در روزهای تعطیل نیز توزیع از سوی شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: روند تامین شیرخشک در کشور به سرعت در حال انجام است و بازرسی‌های مداوم از شرکت‌های توزیع کننده نیز از چهارشنبه هفته گذشته برقرار و مقرر شده تا جهت جلوگیری از احتکار، تمام محصولات موجود در انبارهای شرکت‌های شیرخشک، بین داروخانه‌ها توزیع شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر این، بازرسی‌های میدانی از داروخانه‌ها هم آغاز شده است و بازرسان سازمان و معاونت‌های غذا و دارو بر قیمت شیرخشک، روند ثبت و عرضه آن به مصرف کننده نیز نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به پدیده قاچاق معکوس شیرخشک در کشور و لزوم لحاظ تدابیری جهت رسیدن شیرخشک‌ها به دست مصرف کننده واقعی، گفت: به این منظور، از ۲۰ مهرماه امسال داروخانه‌ها ملزم شدند که شیرخشک را با کد ملی نوزاد ارایه داده و آن را ثبت کنند. در صورت تخلف هر داروخانه از این موضوع، قطعا سهمیه شیرخشک آن قطع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha