شهرداری تهران بابت قطع 15 درخت از مجموعه فرهنگی سعدآباد شکایت کرد.

شهرداری تهران از سعدآباد بابت قطع درختان شکایت کرد

چندی پیش سلامت نیوز طی خبری از قطع درختان در مجموعه سعد آباد خبر داد و پرسید چه کسی دستور قطع درختان سعدآباد را داده؟. درختانی که به گفته شاهدان عینی خشک نبوده و جوانه های سبز داشته اند.

مدیریت مجموعه سعدآباد اما این مساله را بکل رد کرد و با برچسب زدن همکاری رسانه های منتشر کننده این خبر با رسانه های خارجی تهدید به شکایت کرد.تهدیدات نخ نمایی که برای همه اهالی رسانه آشناست.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با تائید این اتفاق گفت مجموعه سعدآباد این بود که مجوز کمیسیون ماده ۷ را دریافت نکرده بودند. سازمان بوستان‌ها هم اگر می‌خواهد درخت قطع کند باید اجازه بگیرد، چه برسد به مجموعه‌های دیگر.

امانی عضو شورای شهر تهران هم گفته است که نه تنها سه درخت قطع شده بلکه ۸ درخت هم که مدیران مدعی بودند خشک بوده قطع شده است.حالا اما معاون خدمات شهرداری تعداد درختان را 15 تا اعلام میکند .و با این روند صعودی تعداد درختان قطع شده دقیقا مشخص نیست که چه تعداد درخت قطع شده و چه کسی باید واقعیت امر را به مردم گزارش دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه یک گفته کارشناسان ما بعد از بررسی محوطه کاخ سعدآباد تعداد ۱۵ درخت قطع شده را از روی شرایط شناسایی کردند و از مجموعه سعدآباد بابت اینکه این چند درخت چرا بدون هماهنگی قطع شده، شکایت به عمل آمد.

حسین علوی، مدیر کاخ سعدآباد در صفحه شخصی خود نوشت: صدها میلیون تومان برای درمان و احیا درختان کاخ سعدآباد هزینه کرده‌ایم تا نگهبان طبیعت کم‌نظیر باشیم. آیا ممکن است کسانی که اینطور عاشقانه جان طبیعت را چون جان خویشتن دانسته‌اند دشمن درختان همین‌جا باشند؟ من چیزهایی می‌دانم که شما حتماً نمی‌دانید. من از ترس‌ها و نگرانی‌هایی باخبرم که شما از آن‌ها بی‌خبرید! چون می‌هراسند از فاش حقیقت این چنین دست و پا می‌زنند! به زودی سکوت این پنج ماه را خواهم شکست.

آقای علوی باید بداند که با طفره رفتن و الفاظی مانند اینکه چیزهایی میدانم که دیگران نمیدانند نمیتوان مردم را اقناع کرد چرا مردم حتی بهتر از مسوولین میدانند که قطع هر یک درخت میتواند چقدر در روند سلامتشان موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha