شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 363821

موارد زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا نفخ خود را کاهش دهید و احساس بهتری داشته باشید.

غذاهایی برای کاهش فوری نفخ

آووکادو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی، این میوه‌های گلابی شکل مملو از پتاسیم هستند. بدن شما برای مدیریت سطوح سدیم خود به پتاسیم نیاز دارد که به نوبه خود میزان آبی که به آن متصل می شود را کنترل می کند. هرچه آن سیستم بهتر کار کند، نفخ کمتری خواهید داشت.

موز

موز یک منبع فوق العاده پتاسیم است. یک مطالعه نشان داد زنانی که قبل از هر وعده غذایی یک موز می‌خوردند نسبت به زنانی که این کار را نمی‌کردند، نفخ کمتری داشتند. کارشناسان فکر می کنند که این به این دلیل است که موز باکتری های روده خاصی را منتقل می کند که به آرام کردن تولید گاز در شکم کمک می کند.

کرفس

مقداری کرفس خرد کنید و نوش جان کنید تا هیدراتاسیون بدن خود را تقویت کنید و فرآیند هضم در بدن شما نیز بهتر کار کند. به عنوان یک امتیاز، کرفس همچنین فلاونوئیدهای خاصی را فراهم می کند که التهاب را در بدن شما (از جمله در روده شما) کاهش می دهد.

زردچوبه

این ادویه حاوی مقدار زیادی ترکیب کورکومین است. مطالعات نشان می دهد که کورکومین می تواند علائم IBS را کنترل کند، ناراحتی را کاهش دهد، سیستم گوارشی را تنظیم کند و نفخ را کاهش دهد.

نعناع فلفلی

مطالعات نشان می‌دهد کپسول‌های نعناع فلفلی می‌توانند به آرامش عضلات در سیستم گوارش شما کمک کنند. این کپسول یا در کل این گیاه به دفع گاز برای تسکین نفخ معده کمک می کند. چای نعناع فلفلی می تواند همان اثر آرام بخش را داشته باشد.

زنجبیل

زنجبیل با طعم تند آب روده شما را روان می کند و به فرآیند هضم شما و به تخلیه سریع معده شما کمک می کند و در نتیجه از نفخ جلوگیری می کند.

مارچوبه

مارچوبه منبع خوبی از اینولین است، فیبر نامحلول که باکتری های خوب روده شما را تغذیه می کند و به شما کمک می کند دفع مدفوع منظمی داشته باشید.

رازیانه

این سبزی ریشه دار و دانه های آن ترکیبی دارند که اسپاسم های دستگاه گوارش شما را آرام می کند. با اسپاسم کمتر، گاز می تواند راحت تر از روده شما عبور کند تا نفخ ایجاد نشود.

گوجه فرنگی

رژیم غذایی حاوی گوجه فرنگی، لیکوپن، آنتی اکسیدانی که به عنوان یک ضد التهاب در سراسر بدن شما عمل می کند، افزایش می دهد. گوجه فرنگی همچنین مملو از پتاسیم است که سطح سدیم ایجاد کننده نفخ را در بدن شما کاهش می دهد.

کفیر

برخی مطالعات می‌گویند نوشیدن کفیر، نوشیدنی تخمیری شبیه ماست، گاز معده را تا 70 درصد از بین می‌برد. کفیر به تجزیه قند موجود در شیر کمک می کند که می تواند منجر به نفخ و درد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha