یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 364179

یک مطالعه تایید کرد که دارویی که ابتلا به اچ آی وی را متوقف می کند، یک درمان پیشگیرانه ی بسیار موثر است.این مطالعه با بودجه NHS انگلستان، در 157 کلینیک سلامت جنسی در سراسر انگلستان بین اکتبر 2017 و ژوئیه 2020 انجام شد.

تولید داروی پیشگیری کننده از HIV

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی نتایج این تحقیق که بر روی 24 هزار نفر که آن را در سراسر انگلستان مصرف می کردند، "امیدبخش" توصیف شده است.

هزاران نفر در حال حاضر PrEP را از طریق کلینیک های سلامت جنسی مصرف می کنند.

این مطالعه استفاده از PrEP را که به عنوان پیشگیری پیش از مواجهه نیز شناخته می شود، نشان داد. در صورت استفاده در زندگی روزمره شانس ابتلا به HIV را حدود 86٪ کاهش داد. کارآزمایی‌های بالینی نشان دادند که این دارو 99 درصد مؤثر است.

دکتر جان ساندرز، مشاور سلامت جنسی و اچ آی وی که بر روی این مطالعه کار کرد، گفت: "این کارآزمایی بیشتر اثربخشی PrEP را در جلوگیری از انتقال HIV نشان داد و برای اولین بار اثر محافظتی گزارش شده توسط آزمایشات قبلی را نشان داد."

دکتر ساندرز گفت که اگرچه موفقیت بالینی این دارو ثابت شده است، این مطالعه اطلاعات مهم دیگری را در مورد نحوه استفاده از آن نشان داد.

او گفت: «پیش از این، ما نمی‌دانستیم چند نفر آن را می‌خواهند، مصرف می‌کنند یا چقدر در آن خواهند ماند.اکنون می‌دانیم چه کسی آن را تجویز می‌کند و می‌توانیم با کلینیک‌ها همکاری کنیم تا افراد بیشتری آن را مصرف کنند.»

او گفت که "اثربخشی در دنیای واقعی" به عوامل زیادی بستگی دارد، به ویژه اینکه آیا دارو به درستی مصرف شده است یا خیر.

دکتر ساندرز گفت در حالی که مردان همجنس گرا و دوجنسه به احتمال زیاد از این دارو استفاده می کنند، بسیاری از افراد گروه های دیگر، مانند زنان مستقیم، از مصرف آن سود می برند.

PrEP که حاوی داروهای موجود برای درمان اچ‌آی‌وی تنوفوویر دیزوپروکسیل و امتریسیتابین است، از ورود HIV به بدن جلوگیری می‌کند.می توان آن را به عنوان یک قرص روزانه قبل از رابطه جنسی مصرف کرد.

تصمیم برای در دسترس قرار دادن این درمان به طور گسترده در NHS انگلستان در سال 2020 تا حدی بر اساس یافته‌های قبلی این تحقیق و همچنین نتایج آزمایش‌های بالینی قبلی بود.

جان استوارت، رئیس مشترک هیئت نظارت بر کارآزمایی تأثیر PrEP، گفت: «این کارآزمایی نه تنها مستقیماً از بسیاری از موارد HIV جلوگیری کرد، به عادی سازی استفاده از PrEP، حذف انگ و هموار کردن بیماری کمک کرد. راهی برای یک سرویس بالینی و مقرون به صرفه PrEP که به طور معمول راه اندازی می شود؛ اما همچنین کمک بسیار واقعی به هدف ما برای پایان دادن به موارد جدید HIV تا سال 2030 داشت.

ما خوشحالیم که PrEP ثابت کرده است که در کاهش خطر ابتلا به HIV بسیار موثر است و مردم می توانند به صورت رایگان از خدمات بهداشت جنسی به آن دسترسی داشته باش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha