دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: مدیران باید به نارضایتی‌های مردم توجه ویژه داشته باشند و بدانند بهترین معروف، بالا بردن رضایت مردم است. 

دبیر ستاد امر به معروف: پوشش لباس بیماران ما در شأن زن مسلمان نیست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ همایش روسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات سازمان‌ها صنایع و مراکز علمی استان هرمزگان با حضور طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سالن اجتماعات سازمان جهادکشاورزی برگزار شد.

طاهری آکردی در این همایش بیان داشت: بالاترین معروف خدمت به مردم است و مردم از برخی ناکارآمدی ها در سیستم اداری و اجرایی کشور ناراضی هستند.

وی با بیان این که مدیران ادارات به بهانه اقامه نماز حق ندارند ارباب رجوع را ساعت‌ها معطل کنند، افزود: برخی از مسئولین در امر خدمت‌رسانی به مردم تعلل و امروز و فردا می‌کنند که این موضوع از مصادیق حق الناس است و در قیامت جواب دارد؛ مصادیق امر به معروف را باید در درون دستگاه‌ها بیرون آورد، معروف‌ها را تشویق و منکرها را کنترل کرد.

به گفته طاهری آکردی، در بحث معاضدت‌های قضایی اگر جایی برای آمران معروف و ناهیان منکر مشکلی پیش آمد، ستاد امر به معروف وظیفه حمایت او را مانند اخذ وکیل، پیگیری پرونده جانبازی و شهادت و... را بر عهده دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به راه اندازی سامانه جدید ستاد اشاره کرد و افزود: سابقاً بی‌قانونی‌هایی وجود داشته و اکنون پیگیر مجوزهای قانونی و قابل استناد در دادگاه هستیم و مدلی که طراحی آن آغاز شده است تا آمران به معروف و ناهیان منکر را از پشتوانه حاکمیتی و قانونی برخوردار کنیم.

وی در خصوص تخصصی ساختن دستگاه‌ها بر اساس تخصص و آموزش بر پایه همین موضوع نیز عنوان داشت: این مسؤولیت ها و حوزه ها تفکیک شده و به آنها سپردیم که بنشینند در موضوعات عفاف و حجاج مصداق‌ها را در هر دو امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند. به طور مثال کسانی که در حوزه بهداشت و درمان مشغول خدمت رسانی هستند پیگیر پوشش بیماران زن در اتاق‌های عمل باشند پوشش لباس بیماران اکنون در جامعه ما در شأن زن مسلمان نیست.

طاهری آکردی اضافه کرد: آمران و ناهیان معروف و منکر باید بر اساس آموزه‌های دینی و فقهی عمل کنند چرا که بحث عفاف و حجاب موضوع عمیقی است و نیازمند نگاه دقیق تر و عالمانه تر است.

طاهری بیان داشت: رییس جمهور سفارش اکید کرد که در بحث فساد اداری ورودی جدی داشته باشیم و همچنین تاکید موکد کرده اند که اگر دستگاهی تمکین نکرد به دفتر رئیس جمهور اطلاع داده شود.

وی خطاب به دبیران و روسای سازمان‌ها و ادارات، گفت: اگر خطای بزرگی از یک نهاد مشاهده کردید فریاد نزنید و موضوع را عمومی نکنید چون خود دستگاه مربوطه حتماً در حال پیگیری است و گاه در اثر فریاد ما ممکن است افراد متخلف اقدام به محو ساختن ادله های جرم کنند و ضروری است تا دستگاههای اطلاعاتی و نظارتی را در جریان این مسائل قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha