حقوق و مزایای پرستار کودک بر اساس نرخ پایه است که هر سال مشخص خواهد شد. به‌علاوه دستمزد ماهانه یا هفتگی پرستاران کودک با در نظر گرفتن موارد مختلفی از جمله ساعات کاری، شرح وظایف و... تعیین می‌شود. در این مطلب قصد داریم نگاهی به میزان حقوق و مزایای پرستار کودک بیندازیم و ببینیم چه عواملی بر میزان این دستمزد، تاثیر خواهند داشت.اگر شما نیز مایل هستید که در این باره اطلاعات مفیدی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حقوق و مزایای پرستار کودک چقدر است؟

دستمزد ماهانه و هفتگی پرستاران کودک

دستمزد پرستاران کودک به دو صورت هفتگی و ماهیانه پرداخت می‌شود. این امر به شیوه استخدام و ساعات کاری پرستار و همین‌طور توافق میان والدین یا سرپرست کودک و پرستار یا موسسه پرستاری بستگی دارد. به این ترتیب ممکن است که دستمزد پرستار کودک، به صورت ماهیانه تعیین شده باشد یا این که پرستار درآمد کارکرد خود را به شکل هفته‌ای دریافت کند.

درنهایت همان‌طور که گفتیم این امر موضوعی توافقی است که باید بین پرستار و والدین کودک یا از طریق موسسه پرستاری مشخص شود.

بیمه سلامت و مزایای پرستار کودک

در صورتی که پرستار کودک در یکی از موسسات پرستاری معتبر عضو و مشغول به کار باشد، علاوه بر دستمزد عادی خود، از مزایای مختلفی نیز برخوردار خواهد شد. «بیمه سلامت» که بیمه‌ حمایت‌گر است، برای پرستاران کودک در موسسات پرستاری برتر در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب پرستار کودک که این خدمات را به منزلۀ حرفه خود انتخاب کرده است و در راستای مراقبت و نگهداری از کودکان، فداکارانه تلاش می‌کند، از مزایای مناسبی نیز در این خصوص برخوردار خواهد شد.

میانگین دستمزد پرستار کودک

حقوق و مزایای پرستار کودک چقدر است؟

میانگین دستمزد پرستار کودک با توجه به ساعات کاری و میزان فعالیتی که دارد، مشخص خواهد شد. به این ترتیب در صورتی که پرستار کودک، ساعات کاملی در هفته را کار کند، به همان نسبت دستمزد کامل مطابق با میانگین دستمزد سال جامعه را دریافت خواهد کرد. بنابراین در صورتی که ساعات کاری پرستار کمتر باشد، میانگین دستمزد او نیز در حد کمتری قرار خواهد گرفت.

گذشته از این موارد، پرستارانی که به صورت شبانه‌روزی استخدام می‌شوند و خدمات 24 ساعته ارائه می‌کنند، دستمزد بالاتری در مقایسه با پرستارانی خواهند داشت که این گروه خدمات را به صورت ساعتی ارائه می‌دهند.

به‌علاوه لیستی از شرح وظایف پرستاری از کودک در منزل پایه وجود دارد که به صورت عمومی، در هر سرویس خدمات پرستاری ارائه می‌شود. به طور مثال مراقبت معمولی از کودک، رسیدگی به تغذیه، خواب و...؛ اما در مواردی با توافق صورت‌گرفته بین والدین و پرستار کودک یا موسسه پرستاری، ممکن است این خدمات تغییراتی داشته باشند و مواردی به آنها اضافه شوند. بعضی از کودکان به مراقبت و رسیدگی‌های خاصی نیاز دارند و بعضی دیگر شرایط جسمی یا روحی خاصی دارند که نیازمند مراقبت و پرستاری ویژه است. در این صورت نیز انتظار می‌رود که دستمزد پرستار و حقوق و مزایای او زیادتر باشد و در ردیف مبالغ بیشتر قرار بگیرد.

وظایفی که ممکن است دستمزد پرستار کودک را بیشتر کند

همان‌طور که گفتیم اضافه شدن برخی وظایف به شرح مسئولیت‎‌های پرستار، باعث خواهد شد تا میزان حقوق و دستمزد او بیشتر باشد. این وظایف جدید، توافقی بین پرستار و والدین یا سرپرست کودک هستند و معمولا پیش از شروع پرستاری، مشخص می‌شوند یا بعدا با توجه به نیازهای کودک، به شرح وظایف پرستاری اضافه خواهند شد. از جمله وظایفی که ممکن است دستمزد پرستار کودک را بیشتر کند، موارد زیر قابل توجه هستند:

بیماری خاص جسمی کودک

برخی بیماری‌های جسمی کودک باعث می‌شوند تا او به مراقبت و رسیدگی بیشتر و خاصی نیاز داشته باشد. در این صورت مراقبت‌های اضافه را در فهرست وظایف جدید و خارج از استاندارد پرستار کودک در نظر می‌گیرند که باعث خواهد شد تا دستمزد و حقوق پرستار، بالاتر از حد معمول باشد. به‌علاوه در چنین مواقعی لازم است که پرستار، شناخت نسبی در مورد نحوه نگهداری و پرستاری از کودکی با این شرایط داشته باشد تا بتواند رسیدگی حرفه‌ای ارائه دهد.

از آن جایی که مراقبت اصولی و درست از کودکانی که بیماری خاص جسمی دارند، با سلامت آن‌ها سر و کار دارد، پرستار باید در این مورد اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند مراقبت صحیحی از کودک به عمل آورد. تنها در این صورت است که می‌توان اطمینان خاطر داشت که کودک در مسیر بهبودی قرار گیرد و مشکل مضاعفی برای او به وجود نیاید.

بیماری خاص روحی کودک

به همین ترتیب برخی از عارضه‌های روحی و روانی کودکان نیز در جای خود، نیازمند پرستاری جدی و تخصصی است؛ تا جایی که حتی مراقبت و پرستاری از کودکانی که بیماری و چالش روحی دارند، تخصصی‌تر از پرستاری از کودکانی خواهد بود که بیماری جسمی دارند. از این رو توصیه می‌شود که حتما در موضوع پرستاری این گروه از کودکان که احتمالا دچار افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال جدایی و... هستند، مراقبت و رسیدگی با داشتن دانش پایه و اطلاعات لازم انجام بگیرد. تعامل با این گروه از کودکان، باید با حساسیت و ظرافت خوبی پیش رود و پرستار باید بتواند وضعیت روحی کودک را بهبود بخشد.

آشپزی و موارد مشابه

به طور کلی آشپزی کردن در شمار وظایف پرستار کودک نیست؛ اما در صورتی که والدین چنین درخواستی داشته باشند و پرستار نیز با آن موافقت کند، چنین مسئولیت‌های تازه‌ای، باعث افزایش میزان دستمزد و حقوق پرستار کودک خواهد شد.

همان‌طور که مشاهده کردید، موارد مختلفی ممکن است موجب افزایش دستمزد و حقوق پرستار شوند. درنهایت شرح وظایف پرستار به جز خدمات پایه، با در نظر گرفتن نیازهای کودک و پس از جلسه مشاوره اولیه تعیین خواهد شد.

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که دستمزد ماهانه و هفتگی پرستاران کودک چطور مشخص می‌شود و چه عواملی در افزایش این میزان دستمزد و حقوق ماهیانه یا هفتگی موثر هستند. پرستاران با استخدام و عضویت در موسسات پرستاری برتر، مانند «موسسه پرستاری سفیر آرامش»، می‌توانند از بهترین سطح حقوق و مزایای پرستاری برخوردار شوند. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ حتما نظرات و تجربیات خود در این باره را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت به بحث و اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

میزان حقوق و مزایای پرستار کودک چقدر است؟

میزان حقوق و مزایای پرستار کودک، بسته به «تعرفه پایه» و «شرح وظایف پرستار» مشخص خواهند شد.

بهترین سطح دستمزد و مزایای پرستار کودک را چطور دریافت می‌کنیم؟

با استخدام در موسسات پرستاری حرفه‎ای، می‌توان از بهترین سطح دستمزد و مزایا برخوردار شد.

چطور می‌توان بالاترین حقوق پرستاری را دریافت کرد؟

با کارکرد کامل در ساعات ایام هفته و همین‌طور داشتن تخصص و سپری کردن دوره‌های پرستاری حرفه‌ای، می‌توان بالاترین سطح دستمزد و حقوق پرستاری را دریافت کرد.

بیمه پرستاران کودک چیست؟

بیمه پرستاران کودک بسته به این‌که در کدام موسسه پرستاری عضویت داشته باشند، مشخص خواهد شد که می‌تواند شامل «بیمه سلامت» یا «بیمه‌های تکمیلی» باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha