شریفی مقدم از اعتبار ناچیز تعرفه‌گذاری و مبنای کارشناسی نشده آن انتقاد کرد.

اعتبار ناچیز تعرفه‌گذاری پرستاران/ باید به هر پرستار به اندازه حقوقش کارانه پرداخت شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار در مورد تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری گفت: این قانون هرگز اجرا نشده است؛ آنچه به حساب خودشان اجرا کرده‌اند، یک بدلِ غیرکارشناسانه از تعرفه‌گذاری‌ست.

او افزود: بارها از دست‌اندرکاران این تعرفه‌گذاری پرسیدیم مبنای محاسبات شما چیست؛ برچه مبنایی تعرفه‌ها را تعیین کرده‌اید، متاسفانه جوابی برای ما نداشتند.

شریفی مقدم تاکید کرد: در نشست‌ها با مقامات وزارت بهداشت و سایر مسئولان تاکید کردیم که این تعرفه‌گذاریِ اجرا شده به هیچ‌وجه کارشناسی نیست. دو سال پیش هشدار دادیم که اگر این تعرفه‌گذاری اجرا شود با اعتراض جامعه پرستاری مواجه خواهد شد؛ پارسال در شهریورماه دوباره این هشدار را تکرار کردیم. پاسخ دادند پول نداریم! ظاهراً 6 هزار میلیارد تومان اعتبار را میان بخش‌های پرستاری تقسیم کرده‌اند و به همین دلیل، این تعرفه‌گذاری اصلاً واقعی نیست.

به گفته دبیرکل خانه پرستار، اگر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به شیوه‌ای واقعی و اصولی اجرا شود باید هر ماه حداقل برابر حقوق یک پرستار، کارانه به او تعلق بگیرد گاهی اوقات این کارانه به دوبرابر حقوق می‌رسد.

شریفی مقدم تاکید می‌کند: مشکل ما با اصل ماجراست؛ آنچه امروز به عنوان تعرفه‌گذاری در حال اجراست نه قانونی‌ست و نه مبنای کارشناسی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha