تفاوتی ندارد هتل پارسیان اوین تهران را رزرو می‌کنید یا هتلی معمولی در شهری کوچک، در هر صورت باید با نکاتی که باعث افزایش بهداشت شخصی شما در حین اقامت می‌شوند آشنا باشید.

نکات بهداشتی که باید در انتخاب هتل به آن توجه کرد

به‌طورکلی باید گفت هتل‌های شناخته‌شده معمولا در بخش‌های مختلف به‌خصوص نظافت حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل با انتخاب آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی نسبت حفظ سلامتی خود اطمینان پیدا کنید.

ازاین‌رو انتخاب هتل‌هایی که در ارائه خدمات متنوع بهداشتی پیشرو هستند اهمیت دارد. همچنین توجه به برخی نکات به شما در داشتن اقامتی بهداشتی بدون اینکه مریض شوید کمک می‌کند. در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شویم.

با چک لیست نظافت هتل ها آشنا شوید

هتل‌داری یکی از صنایع مهم کشور است که برای جذب مسافران باید همواره خدمات و امکانات متنوعی ارائه دهد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر هتل که مدیریت باید به آن توجه داشته باشد نظافت است.

برای این منظور چک‌لیست نظافتی وجود دارد که توسط کارشناسان بررسی می‌شود. با آگاهی از این موارد تا حدودی با سیستم نظافت و بهداشت مجموعه‌های اقامتی آشنا خواهید شد و در انتخاب هتل می‌توانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید. برخی گزینه‌های این لیست عبارت‌اند از:

میزان رعایت بهداشت توسط پرسنل

پرسنل یک هتل علاوه‌بر اینکه باید همواره خوش‌برخورد و خوش‌رو باشند لازم است از دستورالعمل‌های بهداشتی نیز پیروی کنند. یعنی پیش از ارائه خدمات مختلف به مسافران دست‌های خود را بشویند یا از دستکش تمیز استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک در فصل‌هایی که بیماری‌هایی مانند آنفولانزا شایع می‌شوند لازم است.

نظافت بخش پخت غذا

دیگر ویژگی یک هتل خوب و بهداشتی توجه به بخش پخت غذا است. به‌طورکلی رعایت بهداشت در این بخش از هتل تاثیر زیادی در حفظ سلامت مسافران و همچنین ارائه خدمات باکیفیت دارد.

استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده مناسب

مواد ضدعفونی‌کننده که در هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از بهترین برندها باشد و علاوه‌بر پاک‌سازی کامل محیط روی سلامت افراد تاثیر نگذارد. این مورد به‌خصوص برای افرادی که در بخش نظافت فعالیت دارند مهم است.

این گزینه‌ها اصلی‌ترین بخش‌های چک‌لیست هستند که علاوه‌بر کارشناسان حوزه بهداشت افراد عادی نیز که می‌خواهند هتلی با بیشترین میزان رعایت بهداشت رزرو کنند باید آن‌ها در نظر داشته باشند. اما نکات مهم دیگری نیز در حوزه نظافت هتل وجود دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه اقامتی بهداشتی در هتل داشته باشیم؟

هر فردی که می‌خواهد برای رزرو هتل اقدام کند می‌تواند با استفاده از راهکارهای مختلف، بهداشت شخصی خود را افزایش دهد تا کم‌تر در معرض آلودگی‌ها قرار گیرد. البته برخی از این راهکارها برای افراد خیلی حساس کاربرد دارند. این موارد به شرح زیر هستند:

ملحفحه و روبالشتی شخصی همراه خود ببرید

ملحفه‌ تخت هتل‌هایی مانند هتل پارسیان اوین تهران به‌صورت روزانه و پس از خروج مسافران به‌طورکلی تعویض می‌شوند. همچنین روش‌های ضدعفونی آن‌ها کاملا استاندارد و با استفاده بهترین مواد است.

با این حال اگر حساسیت بالایی در نظافت و رعایت بهداشت دارید می‌توانید همراه خود یک ملحفه و روبالشتی سبک ببرید تا دیگر لازم نباشد از ملحفه‌های هتل استفاده کنید. اگر قصد رزرو هتلی با خدمات پایین دارید انجام کار ضرورت بیشتری دارد.

نکات بهداشتی که باید در انتخاب هتل به آن توجه کرد

از عدم وجود ساس و کنه در هتل مطمئن شوید

با وجود استفاده مداوم از مواد ضدعفونی‌کننده قوی و تعویض مرتب ملحفه‌ها باز هم در بسیاری از موارد دیده شده که هتل‌های مطرح نیز در برخی واحدهای اقامتی با ساس و آکنه روبه‌رو شوند.

به همین دلیل لازم است به محض رسیدن به هتل و تحویل گرفتن اتاق تمام بخش‌های آن را بررسی کنید تا در صورت وجود این حشرات موذی گزارش لازم را به پرسنل هتل ارائه دهید.

همراه خود پتوی کوچک داشته باشید

هتل‌های پیشرفته معمولا از سیستم گرمایشی و سرمایشی قدرتمندی برخوردار هستند و ازاین‌رو نگرانی بابت دمای هوا تا حدودی بیهوده است. اما درصورتی‌که نسبت به تمیزی پتو و سرمای هوا حساسیت بالایی دارید بهتر است یک پتوی کوچک نیز همراه خود داشته باشید.

این مورد به‌خصوص برای شهرهای سردسیر که دمای آن‌ها همواره پایین است اهمیت دارد. ضمن اینکه اگر هتل مورد نظر شما در بین اقامتگاه‌های یک تا ۳ ستاره بود احتمالا با دمای پایین‌تری مواجه شوید. پس بهترین کار این است که بار خود را در حد حمل یک پتوی کوچک سبک کنید.

از کیفیت غذای هتل مطمئن شوید

رعایت بهداشت تنها به استفاده از ملحفه و پتو ختم نمی‌شود؛ بلکه باید بدانید انتخاب غذا نیز تاثیر بسیار زیادی بر سلامت شما خواهد گذاشت. برای این منظور توجه به کیفیت غذای طبخ‌شده در رستوران هتل اهمیت زیادی دارد.

در هتل‌های 4 و 5 ستاره معمولا چند رستوران تاسیس می‌شود که امکان صرف انواع غذا در آن‌ها وجود دارد. آنچه که اهمیت دارد توجه به کیفت مواد اولیه مورد استفاده در پخت غذا و رعایت نظافت در بخش آشپزخانه است.

اگر احساس کردید غذای هتل کیفیت لازم را ندارد یا مواردی مشاهده ‌شد که نشان‌دهنده عدم رعایت بهداشت بودند بهتر است غذای خود را از رستورانی باکیفیت در سطح شهر تهیه کنید.

نکات بهداشتی که باید در انتخاب هتل به آن توجه کرد

از مرطوب‌سازی هوای اتاق هتل غافل نشوید

اگر هوای اتاقی که در آن اقامت دارید خشک است از دستگاه بخور استفاده کنید تا دچار مشکلاتی مانند خشکی بینی نشوید. همچنین در صورت بهره‌مندی از آشپزخانه قرار دادن کتری روی شعله ملایم برای مرطوب‌سازی گزینه مناسبی است.

البته به‌جای این موارد می‌توانید هتلی با امکانات کامل و بهداشتی رزرو کنید. مسئله‌ای که اینجا مطرح می‌شود نحوه بررسی میزان رعایت بهداشت در هتل‌های مختلف است.

رزرو هتل‌های بهداشتی از طریق فلای تودی

در سامانه فلای تودی امکان درج نظر کاربرانی که تجربه اقامت در هتل‌های مختلف را داشته‌اند وجود دارد. با بررسی این نظرات می‌توانید نسبت به بهداشت این مجموعه‌های اقامتی اطمینان کسب کنید. همچنین بررسی امتیازی که برای نظافت هتل در نظر گرفته‌شده به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک خواهد کرد.

فلای تودی همچنین به شما امکان رزرو بلیط هوا و قطار را با مناسب‌ترین قیمت می‌دهد. ضمن اینکه با انتخاب این سامانه از پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز برخوردار می‌شوید.

جمع‌بندی

انتخاب هتلی مناسب برای اقامت از نظر نظافت و بهداشت اهمیت زیادی دارد. برای این منظور شما باید به تمیزی اتاق‌ها، ملحفه‌ها، عدم وجود حشرات موذی در اتاق و کیفیت غذای سرو شده در رستوران این مجموعه‌ها توجه کنید.

همچنین با استفاده از راهکارهایی مانند به همراه داشتن ملحفه تمیز، روبالشتی و پتوی کوچک شخصی می‌توانید تا حد زیادی به رعایت بهداشت خود کمک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha