رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: طبق آخرین مطالعات و تحقیقات صورت گرفته، پیشگیری از فساد و دورریز موادغذایی، می‌تواند غذای حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت ایرانی را فراهم کند.

پیشگیری از دورریز موادغذایی، غذای ۱۵ میلیون نفر را فراهم می‌کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از وزارت بهداشت، محمداسماعیل مطلق روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی کمیته فنی ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در ستاد وزارت بهداشت با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، بهبود وضعیت تغذیه مردم است، اظهار داشت: برای تحقق این امر، باید فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در جامعه ارتقا یابد.

وی افزود: در سند ملی امنیت غذا و تغذیه مصوب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد تاکید قرار گرفته است و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، در تلاش است تا این برنامه را به نحو مطلوب اجرا کند.

مطلق اظهار داشت: انتظار می‌رود که اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، به ارتقای سطح سلامت و بهبود وضعیت تغذیه مردم و کاهش شیوع بیماری‌های غیرواگیر کمک کند.

در این نشست، موضوعاتی همچون آموزش تغذیه در مدارس، تولید محتوای آموزشی در رسانه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم مورد بحث قرار گرفت. همچنین مقرر شد که اعضای کمیته فنی، راهکارهای پیشنهادی خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارائه دهند.

از جمله محورهای بحث و تبادل نظر در این نشست می‌توان به لزوم توجه به فرهنگ و سواد غذا و تغذیه در برنامه‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها، تولید محتوای آموزشی مناسب برای گروه‌های مختلف سنی و اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای عموم مردم و همکاری با سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی برای ارتقای فرهنگ و سواد غذا و تغذیه، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha