چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3648

بررسی ها نشان می دهد در بسیاری از موارد سرفه به دلیل التهابات ریه به سبب وجود ویروس ایجاد می شود و آنتی بیوتیک ها تاثیری در نابودی ویروس ندارند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از هلت دی نیوز، نقش اصلی آنتی بیوتیک ها در درمان عفونتهای باکتریایی و نه ویروسی است.

همچنین اکثر آنتی بیوتیک ها نقشی در بهبودی آبریزش بینی نداشته و نباید در چنین مواردی از آنتی بیوتیک استفاده شود.

شاید استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها به دلیل تصور قدیمی و اشتباهی است که آنتی بیوتیک ها داروهای قوی و خوبی است که در هر موردی که مشابه سرما خوردگی و آنفلوآنزا باشد، می توان از آنها استفاده کرد.

اما مسئله اینجاست که در 80 در صد موارد با توجه به دوره 5 تا 10 روزه مصرف آ نتی بیوتیک ها مقدار مصرف این دارو زیاد بوده و تاثیری جز تضعیف بدن نخواهد داشت.

در صورتی که چنانچه آنتی بیوتیک بدون تجویز پزشک و یا بیش از مقدار تجویز شده مصرف گردد می تواند منجر به بروز عوارضی از جمله ایجاد دانه های قرمز پوستی و بیش فعالی شده و در ضمن باکتریها نیز پس از مدتی نسبت به آن مقاوم شده و دیگر در موارد لزوم نیز تاثیر لازم را بر بدن نخواهد داشت.

در اکثر موارد آبریزش بینی حاصل سرما خوردگی یا حساسیت های فصلی است که در موارد ساده با داروهای معمولی و یا به خودی خود تا قبل از 10 روز درمان می شود.

اما محققان هشدار می دهند چنانچه پزشکان متخصص برای بیماران آنتی بیوتیک تجویز کنند باید بیمار به طور دقیق در زمانهای مشخص آن را مصرف کند و دوره درمان را که عموما بین یک تا دو هفته است، رعایت کند.

زیرا ممکن است با شروع مصرف آنتی بیوتیک پس از 2 تا 3 روز علائم بیماری ضعیف یا محو شود و بیمار به تصور بهبودی ، دارو را ادامه ندهد که این امر می تواند منجر به بروز عوارض بعدی یا عود مجدد بیماری گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha