دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 365228

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ ارتودنسی در سنین مختلف می‌تواند انجام شود اما انجام سیم کشی دندان در سنین 10 تا 14 سالگی آسان‌تر می‌باشد.

ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

به مقاله پزشکی درباره زمان مناسب ارتودنسی خوش آمدید. ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ آیا متوجه شده اید که دندان های جلویی فرزندتان شلوغ به نظر می رسد؟ آیا نگران عادت کودک پیش دبستانی خود به مکیدن انگشت هستید؟ آیا آندربایت کوچولوی شما باید نگرانی شما باشد؟ وقتی لبخند فرزندتان را در نظر می‌گیرید، بهترین سن برای ارتودنسی چه سنی است؟ ارتودنسی کودکان می تواند سوالات زیادی را برانگیزد. اگر مشکوک هستید که کودک شما ممکن است به بریس نیاز داشته باشد، یاد بگیرید که چه زمانی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و چه انتظاراتی می توانید داشته باشید. در این مقاله بهترین سن برای انجام ارتودنسی و همچنین آنچه می‌توانید در آینده انتظار داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

انجام سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

برای بسیاری از افراد جالب است که بدانند سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است. این موضوع برای هر بیمار متفاوت است بنابراین پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد. ارتودنسی را می‌توان در هر سنی انجام داد اما وقتی جوان‌تر و در حال رشد هستید، انجام سیم کشی دندان قطعا آسان‌تر است. باقی ماندن برخی از دندان‌های شیری می‌تواند مفید باشد زیرا دندان‌های شیری از دندان‌های دائمی بزرگتر هستند و می‌توان از آنها برای رفع شلوغی دندان استفاده کرد. همچنین برخی از مشکلات ارتودنسی زمانی که در مدرسه ابتدایی هستید، بهتر درمان می‌شوند. بنابراین سن 10 تا 12 سالگی می‌تواند سن خوبی برای شروع معاینات ارتودنسی باشد. برخی از درمان های ساده مانند: اصلاح کراس بایت (فک های باریک یا کوچک) را می توان در سنین پایین تر (8 سالگی) انجام داد. دندانپزشک شما باید بتواند این موضوع را به موقع تشخیص دهد و شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع دهد یا اگر نگرانی دارید می توانید خودتان با یک متخصص ارتودنسی وقت بگیرید.

آیا کودک شما نیاز به انجام ارتودنسی دارد؟

ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

اکنون که بهترین محدوده سنی برای انجام ارتودنسی را می دانید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا کودک شما به ارتودنسی نیاز دارد یا خیر؟ برای دریافت توصیه باید کودک خود را در حدود سن هفت سالگی نزد متخصص ارتودنسی ببرید. اگر در این سن به متخصص مراجعه کنید، ارتودنتیست ها می توانند ناهماهنگی ها و سایر مشکلات دندان یا فک را در زمان مناسب تشخیص دهند. هنگامی که آنها مشکلی را تشخیص دادند، می‌توانند با مداخله زودهنگام مشکل مورد نظر را درمان کنند. اصلاح دندان و فک افراد در سنین بالاتر کار دشوارتری می باشد.

برخی از راهکار های درمان ارتودنسی در سنین کمتر عبارت است از:

  • استفاده از expander
  • سیم کشی های جزئی برای یک دوره کوتاه مدت
  • وسایل مخصوص دندانپزشکی برای رشد فک

در چه سنی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم؟

انجمن ارتودنتیست های آمریکا (AAO) توصیه می کند که اولین ویزیت ارتودنتیست کودک را در سن هفت سالگی یا در اولین نشانه قابل مشاهده مال‌اکلوژن (malocclusion) انجام دهید. دندان ها و فک کودک شما در این سن هنوز در حال رشد هستند و رسیدگی به برخی از مشکلات ارتودنسی مانند: آندربایت (دندان های بسیار شلوغ) را آسان تر می کند. با این حال، بسیاری از مشکلات ارتودنسی بهتر است بعد از به وجود آمدن تمام دندان‌های دائمی درمان شوند. یک معاینه زودهنگام به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که کودک شما نیازی به ارتودنسی ندارد یا ممکن است در آینده نزدیک به درمان نیاز داشته باشد. اگر جهت تشخیص نشانه های ارتودنسی به کمک نیاز دارید، با یک متخصص با تجربه مشورت کنید.

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ چرا؟

ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ وقتی نوبت به بهترین سن برای سیم کشی دندان می رسد سن خاصی برای همه وجود ندارد زیرا این موضوع به دندان های کودک شما و همچنین توصیه های دندانپزشک بستگی دارد. برخی از کودکان ممکن است حتی نیازی به ارتودنسی نداشته باشند. با این حال، اکثر متخصصان ارتودنسی موافق هستند که کودکان باید در سنین قبل از نوجوانی 10 تا 14 سالگی معاینه شوند. این بهترین زمان برای انجام ارتودنسی می باشد. اغلب کودکان در سن رشد دارای بافت استخوانی نرم تری نسبت به بزرگسالان هستند. این موضوع سبب می شود تا رفع مشکلات دندان در این سنین راحت‌تر باشد.

آیا بزرگسالان نیز می توانند ارتودنسی کنند؟

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ زمانی که این سوال مطرح می شود بسیاری از افراد سنین پایین را توصیه می کنند. با این حال، آیا بزرگسالان نیز می توانند ارتودنسی کنند؟ قطعا پاسخ مثبت است. اگر چه توصیه می شود که درمان ارتودنسی را در جوانی شروع کنید، اما این بدان معنا نیست که بزرگسالان قادر به انجام ارتودنسی نیستند. AAO بیان می کند که از هر پنج بیمار یک نفر بالای 18 سال دارد. از آنجایی که رشد استخوان های شما متوقف شده است، ممکن است لازم باشد با جراحی تغییرات ساختاری ایجاد شود. برنامه درمانی شما در مقایسه با کودکان به طور متوسط دو سال طولانی تر است. با این حال، ارتودنسی برای بزرگسالان می تواند بیش از یک لبخند زیبا باشد. زمانی که دندان نیش شما اصلاح شود جویدن و بلعیدن راحت‌تری خواهید داشت. به عبارت دیگر شما با اصلاح دندان نیش می توانید هضم غذای بهتری داشته باشید. ارتودنسی در بزرگسالان همچنین پوسیدگی دندان و بیماری لثه را کاهش می دهد.

با انجام سیم کشی دندان چه چیز هایی در انتظار شما خواهد بود

اکنون که در مورد انجام سیم کشی دندان برای کودکان و بزرگسالان می دانید این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بدانید قبل از روز جراحی چه فرآیندی در انتظار شما خواهد بود. شما می توانید به فرزندتان کمک کنید تا این روند را آسان‌تر طی کند. در حقیقت آنها باید بدانند هیچ چیزی برای ترسیدن وجود ندارد. انجام سیم کشی دندان هیچ ضرری برای فرزندان شما نخواهد داشت. البته ناگفته نماند با انجام سیم کشی دندان ممکن است درد کمی در ناحیه دندان ایجاد شود اما این درد کاملا موقتی می باشد. با این حال، این درد می تواند به سرعت با کمک داروهای مسکن کاهش یابد. درد همچنین می تواند ناشی از مالش براکت های فلزی باشد. در این موارد، ارتودنتیست‌ها به شما پماد می‌دهند تا از آن در نواحی ساییده شده استفاده کنید. شما همچنین می توانید از دهانشویه و محلول های آب نمک نیز برای کاهش درد استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصان کلینیک دندانپزشکی سیب ارتباط برقرار کنید.

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است و باید از چه غذاهایی در زمان ارتودنسی استفاده کرد؟

ارتودنسی یا سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟

سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است و باید از چه غذا هایی استفاده کرد؟ همانطور که می‌دانید غذا خوردن در هنگام ارتودنسی بسیار کار دشواری می باشد. این موضوع هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می تواند دردناک باشد. خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن دارند برای چند روز اول بسیار سخت خواهد بود زیرا دهان کودک شما درد می کند. بنابراین بهتر است که از مواد غذایی مانند: ماست، تخم مرغ همزده، اسموتی ها، ماهی، موز و انواع توت ها، سیب زمینیها، سبزیجات بخار پز شده، بلغور جو دوسر، ماکارونی و پنیر استفاده کنید. شما می‌توانید اسفناج یا گل کلم را در اسموتی ها مخلوط کنید تا نوشیدنی سالم تری داشته باشید که حاوی ویتامین های بیشتری باشد. رسیدن انواع ویتامین ها به بدنتان سبب بهبود سریع‌تر جراحی شما خواهد شد.

پرهیز از غذا های سفت و چسبنده

اگر چه فرآیند سیم کشی دندان در سنین مختلف، تفاوت دارد اما جالب است بدانید که تمامی سنین باید از دستورالعمل مشخصی استفاده کنند. به طور مثال تمامی افراد باید از مصرف برخی خوراکی های سفت و چسبنده خودداری کنند. بسیاری از متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که از مصرف خوراکی هایی مانند: پفیلا، آجیل، یخ، آبنبات، آدامس، کارامل، نوشیدنی های بسیار سرد و گرم خودداری کنید. دلیل این موضوع ایجاد درد در ناحیه ارتودنسی شده می باشد. از طرفی این خوراکی ها می تواند به دندان های شما آسیب جدی وارد کند. شاید کمی خنده دار باشد اما بهتر است این خوراکی ها در خانه نگه ندارید تا کمتر وسوسه شوید.

پیشگیری از پوسیدگی دندان

بسیاری از افراد تصور می کنند که انجام سیم کشی دندان بهانه بسیار خوبی برای پرهیز از مسواک زدن می باشد. در حقیقت این افراد کاملا در اشتباه هستند. حتی اگر تنظیم سیم کشی دندان های شما به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد، شما نباید مسواک زدن را فراموش کنید. متخصصان ارتودنسی اغلب مسواک و نخ دندان های مخصوصی را توصیه می کنند. در هنگام مسواک زدن، مسواک را در زاویه 45 درجه قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام گوشه ها دندان تمیز می شوند.

نتیجه گیری

در ابتدای مقاله سوالی را با عنوان سیم کشی دندان در چه سنی مناسب است؟ مطرح کردیم. همانطور که در مقاله هم مطالعه کردید بسیاری از متخصصان ارتودنسی معاینات اولیه ارتودنسی را در سن 7 سالگی توصیه می کنند. بهترین سن برای انجام ارتودنسی در سنین رشد بین 10 تا 14 سالگی می باشد. درمان ارتودنسی در این سن نه تنها آسان‌تر بلکه سریع‌تر هم می باشد. کلینیک تخصصی دندانپزشکی سیب با داشتن کادر مجرب به شما کمک می کنند تا بهترین روش درمانی را انتخاب کنید. توصیه می شود قبل از انجام سیم کشی دندان ابتدا با متخصصان حرفه ای ما مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha