معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۱۳۲ هزار نفر با مشکلات قلبی و تنفسی غیرعفونی به مراکز درمانی خوزستان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

آلودگی هوای خوزستان ۱۳۲ هزار نفر را روانه بیمارستان‌ها کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر میثم معزی اظهار کرد: بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا، سالیانه میلیون‌ها نفر را در بیمارستان بستری می‌کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر ۸ مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هوا است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا به شمار می‌روند.

افزایش ۱۶ درصدی مراجعات قلبی تنفسی نسبت به سال گذشته

معزی به آمار بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها در آذرماه سال‌ جاری اشاره کرد و گفت: در آذرماه ماسال ۱۷ هزار و ۹۴۲ نفر به بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند، این در حالی است که در آذرماه سال گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نمودار مقایسه‌ای بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی ۹ ماهه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱، ۱۱۳ هزار و ۳۱۷ نفر و امسال ۱۳۲ هزار و ۲۰۹ نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کرده‌اند که بیانگر افزایش ۱۶درصدی مراجعه بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha