مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص سفر نکردن امید (درنای سیبری) به ایران و تالاب میانکاله در سال جاری توضیح داد.

امید مرده است؟ | درنای منحصر به فرد سیبری ردیاب دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست درباره دیر کردن امید در سفر به ایران و تالاب میانکاله گفت: امسال فصل پاییز هوا چندان سرد نشده بود. زمستان هم آمد، اما باز هوا چندان سرد نیست.

وی افزود: این امکان وجود دارد که امید آمده و وسط راه توقف کرده باشد. این پرنده هم تابع اثرات اقلیمی است. البته این قسمت خوب ماجراست که امید وسط راه مانده باشد.

ابدالی اظهار کرد: اینکه امید دیر به ایران بیاید سابقه دارد. به عنوان مثال، در سال ۱۳۸۸، این پرنده آذرماه به ایران آمد. یک سال هم ـ که به نظرم سال ۸۷ یا ۸۶ بود ـ اصلا امید به ایران نیامد. شاید اگر یک شوک سرمایی ایجاد شود، امید بیاید.

وی درباره اینکه چرا به امید ردیاب نصب نکرده‌اید، اظهار داشت: برای امید ردیاب نصب نکردیم چون از این گونه فقط یکی باقی مانده است، برای نصب ردیاب باید پرنده را زنده‌گیری می‌کردیم و این فرایند تا حدودی خطرناک است، بنابراین ریسک آن را قبول نکردیم.

ابدالی درباره وضعیت رویا (جفت ماده امید) گفت: شرایط رویا خوب است و داخل قفس مخصوص خودش نگهداری می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه در صورت نیامدن امید تکلیف رویا چه می‌شود، توضیح داد: در این باره یک کمیته تخصصی داریم که باید تصمیم‌گیری کند کجا نگهداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha