سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 365340

در فصل زمستان می‌توان به جای فست فودها و غذاهای فراوری شده، از گزینه‌های خوراکی‌ سالم به منظور ایجاد حس آرامش و گرما در بدن استفاده کرد.

با ۴ غذای ویژه فصل سرما آشنا شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، با فرا رسیدن سرمای زمستان، ولع خوردن میان وعده‌های گرم و آرامش دهنده به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل می‌شود. در خیلی از کشورها مردم به عنوان میان وعده به غذاهای گرم سرخ شده علاقه نشان می‌دهند، بدون شک این غذاها هوس و ولع ما را نسبت به خوردن تسکین داده و به ما احساس گرما می‌دهد. اما، غذاهای سرخ شده اصلا سالم نیستند. در مورد برخی از میان وعده‌های مقوی و سالم که می‌توانند تا حد زیادی ما را سیر کنند و در بدن ما تولید گرما کنند چه می‌دانید؟ در این مطلب نگاهی کرده‌ایم به برخی از مغذی ترین میان وعده‌هایی که می توانید در فصل زمستان میل کنید.

ذرت بوداده

ذرت بو داده به‌عنوان یک میان‌وعده مفید زمستانی در نظر گرفته می‌شود که هم نیاز به آرامش و هم نیاز به غذا را ارائه می‌کند. این میان وعده کم کالری و سرشار از فیبر، گزینه‌ای است که باعث می شود احساس سیری و رضایت داشته باشید. غلات کامل موجود در ذرت بو داده باعث آزادسازی پایدار انرژی می‌شود و آن را به یک میان وعده ایده آل برای مبارزه با کرختی و بی حالی زمستانی تبدیل می‌کند. ذرت بو داده را می‌توانید در طعم‌های مختلف از شور تا شیرین میل کنید. چه در خانه چه در سینما می‌توانید از آن لذت ببرید، این غذای زمستانی نه تنها روح را گرم می کند، بلکه به ایجاد یک تجربه لذت بخش از یک میان وعده مغذی کمک می‌کند.

گردو


گردو یک ابر غذای زمستانی مهم و میان وعده‌ای سالم و مفید برای قلب است. گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی ضروری است. گردو سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های زمستانی تقویت می‌کند. طعم غنی و کره‌ای آن لذت غذا خوردن در فصل زمستان را تکمیل می‌کند. گردو نه تنها باعث بهبود سلامت قلب و عملکرد مغز می‌شود، بلکه گرمای طبیعی بدن را نیز تامین می‌کند.

نان موز

نان موز از جمله مواد غذایی است که می‌توان در خانه با آرد یا بیکینگ پودر یا آرد مخصوص درست کردن کیک نیز با استفاده از موز طبخ کرد و از آن به عنوان یک غذای زمستانی ویژه لذت برد. این نان سرشار از شیرینی طبیعی موز رسیده و منبعی غنی از پتاسیم، فیبر و ویتامین‌های ضروری است. بافت مرطوب و ادویه‌های معطر آن نه تنها آن را به یک میان‌وعده خوشمزه تبدیل می‌کند، بلکه حس آرامش را در روزهای سرد زمستان تداعی می‌کند. تطبیق پذیری نان موزی امکان جایگزینی مواد سالم تری را فراهم می‌کند و لذتی بدون احساس گناه از خوردن غداهای پر کالری را تضمین می‌کند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین به عنوان یک ابر غذای زمستانی ظاهر می شود و یک میان وعده خوشمزه و مغذی را ارائه می‌دهد. این غده نشاسته‌ای خوشمزه سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها است و انرژی پایداری را فراهم می‌کند و از سلامت سیستم ایمنی در ماه‌های سردتر سال حمایت می‌کند. سیب زمینی شیرین بریان شده یا چیپس پخته شده یک میان وعده ترد و گرم کننده را برای شما به ارمغان می آورد، شیرینی طبیعی این نوع از سیب زمینی اشتهای زمستانی شما به یک غذای نشاسته‌ای شیرین را رفع می‌کند. کربوهیدرات‌های پیچیده سیب زمینی شیرین به آزدسازی مداوم انرژی کمک می‌کنند و شما را در برابر هوای سرد محالفظت کرده و بدن‌تان را انعطاف‌پذیر نگه می‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha