رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی‌را درخصوص سوزاندن مازوت در پالایشگاه شازند ارائه داد.

تایید رسمی مازوت سوزی/ سلاجقه: در نیروگاه شازند سوخت نداریم، مازوت می‌سوزانیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی سلاجقه درباره سوزاندن مازوت در پالایشگاه شازند گفت: در حال حاضر ما در ۳ استان تهران، البرز و اصفهان اصلا بحث مازوت‌سوزی نداریم.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: آلایندگی اصلا به دلیل پایداری جو است، وقتی جریان هوا اتفاق نمی‌افتد. اگر هیچ سوختی هم انجام نشود و صنایع هم تعطیل شود و فقط همین ماشین‌ها که در داخل هستند عبور و مرور کنند این آلایندگی باز هم شاید با شدت کمتر اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به سوختن مازوت در پالایشگاه شازند بیان کرد: در بحث شازند همان روز که ما به عنوان امین مردم این را گفتیم و اعلام کردم تا آن موقع سوخت مازوت انجام نشده بود. همان روز با توجه به این‌که کمبود گاز به وجود آمده بود، خود وزارت نفت با وزارت نیرو هماهنگ کردند و گفتند کمبود گاز به عنوان سوخت سالم برای کشور وجود دارد، آمدند در اطلاعیه‌ای از سوی شرکت‌های ملی گاز و برق در استان اعلام کردند و گفتند باتوجه به این‌که سوخت نداریم و سهمیه سوخت این مناطق هم تمام شده، به دلیل آن که مردم با مشکل مواجه نشوند ناچاریم از مازوت استفاده کنیم که این اتفاق افتاد.

سلاجقه تاکید کرد: اما واقعا دولت رویکردش این است تمام نیروگاه‌ها و پتروپایشگاه‌هایی که در مجاورت مناطق جمعیتی هستند تا حد امکان از مازوت استفاده نکنند و این شروع شده است.

وی درباره این‌که مردم از کیفیت بنزین گلایه دارند آیا سازمان محیط‌زیست روی تولید بنزین استاندارد نظارت دارد، اظهار داشت: کاملا پایش می‌کنیم. دائم تمام ایستگاه‌های سوخت را در کلان شهرها پایش می‌کنیم، مرتب نمونه می‌گیریم و کارشناسان ما به مراکز می‌روند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: در تهران غالبا یورو بنزین ۴ وجود دارد، ولی ببینید از استان‌های دیگر ماشین‌ها به تهران ورود می‌کنند، شاید گاهی اوقات با یوروها و کیفیت پایین‌تر بنزین در استان‌های دیگر باشد و این تاثیر می‌گذارد. ما امیدواریم این را بتوانیم تعمیم دهیم و وزارت نفت هم در بحث کیفی‌سازی و بهینه‌سازی که در حال اتفاق است کار را تسریع کند و اعتبارات لازم تأمین شود تا ان‌شاالله به امید خدا این بحث (آلودگی هوا) را کمتر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha