سازمان جهانی بهداشت در غزه از بیماری های عفونی؛ ۵۵ هزار و ۴۰۰ مورد شپش و گال، ۵۳۳۰ مورد آبله مرغان و ۴۲هزار و ۷۰۰ مورد بثورات پوستی از جمله ۴۷۲۲ مورد زرد زخم گزارش شده‌است.

نگرانی شدید سازمان جهانی بهداشت از خطر گسترش بیماری‌ های عفونی در غزه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر از عفونت‌های دستگاه تنفسی در غزه رنج می‌برند.

تدروس آدهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت نسبت به تهدید فزاینده بیماری‌های عفونی در نوار غزه، از زمان حمله اسرائیل «بسیار نگران» است.

به نقل از لوبز، آدهانوم در شبکه ایکس نوشت: «از آنجایی که مردم به طور گسترده در جنوب غزه آواره می‌شوند و برخی از خانواده‌ها مجبور به جابجایی چندین بار و پناه گرفتن در مراکز بهداشتی پرجمعیت شده‌اند، من و همکارانم در سازمان جهانی بهداشت نگران افزایش خطر بیماری‌های عفونی هستیم.»

وی اضافه کرد که از اواسط ماه اکتبر تا اواسط دسامبر، افرادی که در پناهگاه‌ها زندگی می‌کردند همچنان دچار بیماری شده‌اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد که تقریبا ۱۸۰ هزار نفر از عفونت‌های دستگاه تنفسی رنج می‌برند، در حالی که ۱۳۶ هزار و ۴۰۰ مورد اسهال ثبت شده که نیمی از آنها در کودکان زیر پنج سال بوده‌است.

تدروس آدهانوم همچنین اشاره کرد که ۵۵ هزار و ۴۰۰ مورد شپش و گال، ۵۳۳۰ مورد آبله مرغان و ۴۲هزار و ۷۰۰ مورد بثورات پوستی از جمله ۴۷۲۲ مورد زرد زخم گزارش شده‌است.

وی در پایان اعلام کرد: «سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن به طور خستگی ناپذیری تلاش می‌کنند تا به مقامات بهداشتی کمک کنند که نظارت و کنترل بیماری‌ها را با ارائه داروها و کیت‌های آزمایش، شناسایی و ارائه پاسخ سریع به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت افزایش دهند. ما در عین حال برای بهبود دسترسی به آب آشامیدنی، غذا، بهداشت تلاش می‌کنیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha