بیماری پارکینسون از جمله بیماری های متمرکز بر سیستم عصبی و حرکتی بدن انسان است که روند پیشرفت آن تدریجی اما مخرب و درازمدت است و دستگاه عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اگر این حالت را دارید به بیماری پارکینسون مبتلا هستید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اقتصاد نیوز، نکته مهم و البته نه چندان خوشایند درباره این بیماری روند کند علائم آن است، موضوعی که شاید برخی اوقات باعث شود تا افراد علت علائم ابتدایی آن را ناشی از عوامل دیگری دانسته و زمانی از ابتلای خود به این بیماری مطلع شوند که دیر شده است. از جمله آشکارترین نشانه‌های زودرس این بیماری عبارتند از لرزش، خشکی در حرکت بدن، آرام‌شدن حرکات و دشواری در راه‌رفتن.

همچنین این بیماری نشانه‌های شناختی و رفتاری دارد که معمولا به شکل افسردگی، اضطراب و فقدان علاقه و هیجان بروز می‌کند. اما مهم ترین و بدترین علائم این بیماری که در مراحل پیشرفته آن اتفاق می افتد، زوال عقل است.

نتایج جدیدترین تحقیقات درباره پارکینسون هم حکایت از آن دارد که تغییرات کوچک در دستخط افراد می‌تواند اولین علامت ابتلا به این بیماری باشد و بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مبتلایان به پارکینسون اغلب درمی‌یابند که دستخط آنان کوچکتر و فشرده‌تر شده و به مرور پروسه نوشتن هم برای آن‌ها طولانی‌تر و دشوارتر می‌شود.

از جمله تغییرات دیگر پارکیسنون می‌توان به آغاز سفتی عضلات دست و انگشتان و سفت شدن اندام‌ها و مشکلات در ایستادن یا راه رفتن اشاره کرد.

در نتایج حاصل از این تحقیق که بر روی ۴۰ بزرگسال مبتلا به پارکینسون انجام شد، از آنان خواسته شد تا نام خود را بنویسند و برخی از آدرس‌ها را کپی کنند و تجزیه و تحلیل رایانه‌ای دستخط آنان توانست با ۹۷.۵ درصد دقت تشخیص دهد که چه کسی به پارکینسون مبتلا است. افراد مبتلا به این بیماری دارای نوشته‌های کوچکتر بودند و قلم خود را به نرمی فشار می‌دادند؛ همچنین مدت زمان بیشتری قلم خود را در هوا سپری کردند.

با این حال اگرچه علت بروز بیماری پارکینسون کاملاً مشخص نیست، اما می‌دانیم که هر دو فاکتور ژنتیکی و محیطی در بروز آن نقش دارند و فاکتورهایی مانند افزایش سن، پیشینه خانوادگی ابتلا به بیماری پارکینسون، جهش‌های ژنتیکی، جنسیت، قرار گرفتن در معرض سموم دفع آفات، مصرف برخی داروها و پیشینه آسیب و جراحت مغز از جمله عوامل بروز این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha