یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت در هفته، ساعت تدریس معلمان دوره متوسطه ۳۰ ساعت و ساعت کار مدیران، معاونان و سایر کارکنان ۳۶ ساعت در هفته تعیین شد.

ساعت کار این گروه از معلمان کم شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، رئیس سازمان مدارس غیردولتی از کاهش ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی با مصوبه مجلس خبر داد و گفت: معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت و دوره متوسطه ۳۰ ساعت در هفته تدریس خواهند داشت.

معلمان مدارس غیردولتی سال‌هاست که نسبت به نادیده گرفتن حقوق قانونی خود معترض هستند اما عمده تمرکز رسانه‌ها و حتی مسئولان آموزش و پرورش بر موضوع شهریه‌های دریافتی مدارس غیردولتی بوده است و در این میان کمتر مشکلات معلمان شاغل در این مدارس بازگو شده است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش، اعلام کرد: به طور میانگین صندوق بازنشستگی کشوری بابت معوقه ۳ ماه مهر، آبان و آذر امسال، ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان به حساب مشمولان واریز کرده است و تا پایان سال کلیه معوقات ناشی از رتبه‌بندی معلمان در صورت تامین اعتبار پرداخت می‌شود.

عمده مشکلات معلمان مدارس غیردولتی در حیطه امنیت شغلی، حقوق اندک و بیمه نامناسب بود؛ به گفته معلمان مدارس غیردولتی، بر اساس ماده ۵۱ قانون کار، میزان ساعات کاری ۴۴ ساعت در هفته تعیین شده است اما این میزان طبق تبصره ۲ ماده ۲۵ قانون تاسیس مدارس غیردولتی و ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی همان قانون، ۳۰ ساعت برای معلمان و ۳۶ ساعت در هفته برای کادر اداری است که متاسفانه با احتساب این میزان ساعت تدریس، بسیاری از معلمان نمی‌توانند حداقل و بر روی کاغذ از مزایای تمام وقت بودن بهره‌مند باشند.

هم‌اکنون با مصوبه مجلس ساعت کار معلمان مدارس غیردولتی کاهش یافت.

در پی انتشار تصویری از کتک دن دانش آموز شیرازی توسط معلم مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز اعلام کرد: طی دیداری باحضور مدیر مدرسه، اولیا دانش آموز و معلم ورزش و دلجویی و عذرخواهی موضوع خاتمه یافت.

در همین ارتباط احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه ارتقای وضعیت نیروی انسانی مدارس غیردولتی به عنوان یک سیاست توسط این سازمان پیگیری می‌شود و بخشی از آن مربوط به وضعیت بیمه و دستمزد آنهاست، گفت: بخش دیگری از ارتقای وضعیت مربوط به جذب، آموزش، تربیت و بهسازی معلمان مدارس غیردولتی است.

وی افزود: وضعیت حقوق و دستمزد معلمان مدارس غیردولتی در مجلس پیگیری شد و در بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، بحث حقوق و دستمزد معلمان شاغل در مدارس مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس، ساعات تدریس تمام وقت معلمان دوره ابتدایی 25 ساعت در هفته، ساعت تدریس معلمان دوره متوسطه 30 ساعت و ساعت کار مدیران، معاونان و سایر کارکنان 36 ساعت در هفته تعیین شد.

وی افزود: در گذشته معلمان مدارس غیردولتی برای دریافت حقوق کامل طبق قانون کار باید 44 ساعت در هفته تدریس می‌کردند که با این مصوبه 25 ساعت در هفته تدریس خواهند داشت؛ ماده طلایی اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی همین موضوع بود که مصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha